Gå til innhold

Sikkert litt dumt spm, men spø selvom

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det "vanlig" at barnehagetanter røyker mens de er på jobb? altså mens de leker med barna osv. ute selvfølgelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan jeg aldri tenke meg. Jeg hadde reagert kraftig på dette om jeg hadde sett noe slikt og tatt det opp med styrer i barnehagen. Ansatte i barnehager, i likhet med lærere, skal være forbilder for barna, det er ikke en som røyker. I tillegg har flere undersøkelser vist at barn som omgås røykere hyppig (når det er mindre enn en halv time siden sist sigarett) er mer utsatt for astma osv enn de som ikke omgås røykere. Ville ikke godtatt at barna mine ble utsatt for en røykende barnehageansatt i hvertfall...

Skrevet

Nei. Vi har flere ansatte i barnehagen som røyker, men de gjør det ikke foran barna eller inne på området når barna er ute. På liten avdeling spurte en av de ansatte om det var greit at hun røykte under taket rett etter barna var lagt inne. Hun hadde da pause, og kunne få stellt seg etterpå uten problem. Hun ville heller ikke røyke om andre barn var ute på området, noe en i utgangspunktet ikke skal være. Det var igrunnen smart gjort. Alle fikk en forklaring, og ingen tok henne på "fersken" og spredde rykter om røyk i barnehagen.

Skrevet

NEEEEI! Det har de absolutt ikke lov til! Skal de røyke må de utenfor bhg området, tror det er et visst antall meter (200?). Håper virkelig ikke du har vært vitne til noen som gjør det??

Skrevet

Jeg var røyker da jeg jobbet i barnehage. Måtte da gå et godt stykke bort fra bh-området når jeg skulle røyke. Røyking sammen med barn er ikke ok i bh....

Skrevet

nei det er ikke vanlig, de må gå et stykke bort for å røyke, vertfall det jeg har forstått da jeg var vikar i barnehage

Skrevet

Ikke vanlig i det hele tatt. I den forrige barnehagen måtte de som røyket gå ut og bak et annet hus så barna ikke så dem.

Der jeg jobber nå har de innført røykeforbud i arbeidstiden! ;)

Skrevet

Jeg synes ikke det er ok at de ansatte røyker slik at barna ser dem. I barnehagen barna våre går i, går de bare utenfor ingjerdinga og røyker, eller sitter i bilen sin og røyker.

Men barna legger jo selvsagt merke til dette.

Men det jeg lurer på, er om det faktisk finnes regler for hvor langt unna b.hagen de røykende må gå? Eller om det er noe regler for om barna kan/ kan ikke se de, eller noe sånt?

Skrevet

Jobber i barnehage selv og vi har egne jobbklær til alle ansatte. De som røyker har ikke lov til å røyke i disse klærne og må gå unna barnehagen når de skal røyke.

Men jeg tror ikke det finnes noen retningslinjer barnehagene må følge. Mener det er opp til hver enkelt ledelse å bestemme reglene. Hos oss har det vært vurdert totaltforbud i arbeidstiden fordi de som røyker har strukket pausene sine litt i meste laget noen ganger..

Skrevet

takk for svar.

jo jeg ser det stadig. Naboene til ei venninne av meg driver privat barnehage, og de sitter å røyker med ungene når de er ute å leker. fikk sjokk jeg!!

Flaks jeg så det før jeg søkte jenta mi inn der..tragisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...