Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Hvordan fungerer det for dere, med natt, dag og kveld? jeg vurderer å utdanne meg som sjukepleier, men er jo ingen vits hvis detta ikke funker...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 For meg fungerer det fint:) Men spesielt fordi min jobb har "ønsketurnus". Jeg setter meg opp på lite vakter når barna er hjemme - og mye når barna er hos pappaen. Dessuten syns jeg det er kjempe trist når barna ikke er hjemme 1/2 hver jul, påske,17 mai ol - og syns det er glimrende at jeg da har en jobb å gå til - og ikke behøver å sitte hjemme og synes synd på meg slev - men heller kan jobbe alle røde dager og få litt ekstra med penger Men - jeg avhengig av en barnevakt da - som kan stille opp når jeg jobber kveldsvakter og nattevakter når barna er hjemme da......
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Hva er det du jobber som? og ønsketurnus? hvor? sjukepleier, f.eks. sjukhus? HI
Puselure Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Er spesialsykepleier, men er i permisjon enda. Har også ønsketurnus på jobben og får redusert antall aftenvakter og slipper ADA helg pga samlivsbrudd med veldig små barn. Hos meg blir det samvær 1 kveld i uka, samt hver 2. helg, og da har jeg aftenvakt midt i uka og DAD helg ved samvær på helgen. Jobber i spesialisthelsetjenesten, sykehusavdeling. Tror det er mer og mer vanlig med ønsketurnus på avdelingene rundt omkring. Stillingene på poliklinikk er jo glimrende, men de vokser ikke på trær akkurat:S Det er bare dagtid:)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Jobber 100% som sykepleier på sengepost:) Du lurer på hva ønsketurnus er? Er endel avdelinger som har det - man skriver sin egen turnus som går over 12 uker. Man må ha et visst antall kvelds og nattevakter i tillegg til dagvakter - og 4 helger. Det fine med det er at man ikke behøver å jobbe hver 3 helg som er vanlig andre steder. Det hadde ikke gått for meg - for da måtte jeg innimellom jobbe når barna er hjemme. Nå jobber jeg noen måneder annenhver helg - når barna er borte - og så har jeg fri noen helger etter hverandre. Man skal bare jobbe 4 helger på 12 uker - man bestemmer selv hvilke helger man vi jobbe Ikke alle ønskene man får selvfølgelig når man har ønsketurnus - for alle på avdelingen kan ikke få det som man vil - men det går seg til - litt "gi og ta". Endel jobb med det- men anbefaler det veldig - og spesielt for oss som er alenemammaer. Uten dette hadde jeg ikke kunnet jobbe i 3 delt turnus - men jobbet på poliklinikk eller noe....
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Detta høres veldig bra ut... Blir nok til at jeg kan virkeliggjøre drømmen min da=) Dere trives vel kjempe godt i yrket også? Tusen takk for svar=) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå