Gå til innhold

Dere med turnus jobber...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det for dere, med natt, dag og kveld?

jeg vurderer å utdanne meg som sjukepleier, men er jo ingen vits hvis detta ikke funker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg fungerer det fint:) Men spesielt fordi min jobb har "ønsketurnus". Jeg setter meg opp på lite vakter når barna er hjemme - og mye når barna er hos pappaen.

Dessuten syns jeg det er kjempe trist når barna ikke er hjemme 1/2 hver jul, påske,17 mai ol - og syns det er glimrende at jeg da har en jobb å gå til - og ikke behøver å sitte hjemme og synes synd på meg slev - men heller kan jobbe alle røde dager og få litt ekstra med penger :)

Men - jeg avhengig av en barnevakt da - som kan stille opp når jeg jobber kveldsvakter og nattevakter når barna er hjemme da......

Skrevet

Hva er det du jobber som? og ønsketurnus? hvor? sjukepleier, f.eks. sjukhus?

HI

Skrevet

Er spesialsykepleier, men er i permisjon enda. Har også ønsketurnus på jobben og får redusert antall aftenvakter og slipper ADA helg pga samlivsbrudd med veldig små barn. Hos meg blir det samvær 1 kveld i uka, samt hver 2. helg, og da har jeg aftenvakt midt i uka og DAD helg ved samvær på helgen.

Jobber i spesialisthelsetjenesten, sykehusavdeling.

Tror det er mer og mer vanlig med ønsketurnus på avdelingene rundt omkring. Stillingene på poliklinikk er jo glimrende, men de vokser ikke på trær akkurat:S Det er bare dagtid:)

Skrevet

Jobber 100% som sykepleier på sengepost:)

Du lurer på hva ønsketurnus er? Er endel avdelinger som har det - man skriver sin egen turnus som går over 12 uker. Man må ha et visst antall kvelds og nattevakter i tillegg til dagvakter - og 4 helger. Det fine med det er at man ikke behøver å jobbe hver 3 helg som er vanlig andre steder. Det hadde ikke gått for meg - for da måtte jeg innimellom jobbe når barna er hjemme. Nå jobber jeg noen måneder annenhver helg - når barna er borte - og så har jeg fri noen helger etter hverandre.

Man skal bare jobbe 4 helger på 12 uker - man bestemmer selv hvilke helger man vi jobbe

Ikke alle ønskene man får selvfølgelig når man har ønsketurnus - for alle på avdelingen kan ikke få det som man vil - men det går seg til - litt "gi og ta". Endel jobb med det- men anbefaler det veldig - og spesielt for oss som er alenemammaer. Uten dette hadde jeg ikke kunnet jobbe i 3 delt turnus - men jobbet på poliklinikk eller noe....

Skrevet

Detta høres veldig bra ut... Blir nok til at jeg kan virkeliggjøre drømmen min da=)

Dere trives vel kjempe godt i yrket også?

Tusen takk for svar=)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...