Gå til innhold

Noen som har vært gift lenge her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var dere da dere giftet dere?

Og gjorde dere ting i "riktig" eller "feil" rekkefølge?

Dvs: Tok dere utdanning osv før dere fikk barn eller ikke?

(Litt inspirert av div innlegg ja)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært gift i 11 år

var 21 da vi giftet oss, hadde vært sammen i fire år og samborere i ett før bryllupet.

Tok en del utdannelse før og en del utdannelse etter barna.

Har nå min første faste jobb i en alder av 32 år.

Skrevet

Har ikke vært gift så lenge (3,5 år). Vi har vært sammen i 8 år. Begge hadde utsannelse og hadde jobbet lenge når vi traff hverandre. Var sammen mange år. giftet oss og fikk så to unger. Vi var 31 og 35 år da vi giftet oss.

Skrevet

Vi har vært gift i over 18 år.

Var 21 og 26 da vi giftet oss.

Jeg hadde kun fullført videregående skole før jeg fikk førstemann, så jeg tok all høyere utdanning med barn. Mannen min hadde påbegynt en høyereutdanning han avbrøt før vi giftet oss. Han tok annen utdanning seinere.

Vi var ikke etablert på noen måte, eide ikke bolig, bil eller noe før vi fikk barn, sånt kom etter hvert. Men barna var planlagte, for vi hadde så vi greide oss og visste at økonomi og alt jo bare ville bli bedre etter hvert når vi ble ferdige med utdanning osv. Og dette viste seg jo å være en utmerket måte å legge opp starten på samlivet og la grunnlaget for et langt og godt samliv.

Skrevet

Vet ikke om 6 år kvalifiserer som lenge? Vi ble sammen når jeg var 16 år, begynte på studier når jeg var 19 år, forlovet oss når jeg var 20 år og tok da litt pause fra studier, fikk førstemann når jeg var 21 år, giftet oss like etter jeg fylte 22 år, fikk nr 2 når jeg var 23 år og nr 3 når jeg var 26 år, ferdig med 5 års høyere utdanning og kom i jobb når jeg var 27 år og er nå 28 år og venter nr 4.

Synes det var helt ok rekkefølge jeg :-)

Skrevet

Gift i 5 år, sammen i 9 år. Vi fikk utdannelse først, så ble vi gift, så fikk vi barn. Vi angrer ikke i dag, og synes selv av vi gjorde tingene i riktig rekkefølge.

Skrevet

Har vært sammen i 14 år , gift i 5 år. Giftet oss da jeg var 26 og han var 30 år. Fikk første barn da jeg var 19, neste barn da jeg var 23..Gikk på høgskole fra jeg var 26 til 29 år. Fikk enda ett barn da jeg var 31 år..

Altså alt i feil rekkefølge.

Først barn, så ekteskap, så utdannelse, så ett barn til..

Skrevet

Vi har vært gift i 23 år.

Giftet oss når jeg var 20 år og han 23 år.

Vi var ferdig på skolen da, jeg med Handelskolen, Han med fagbrev.

Begge var og er i fast jobb. Men vi fikk ikke barn før vi hadde vært gift i 12 år. Så det ble en del år med mye reising.

Det har ikke blitt noe høyere utdannelse, Endel kurs ol.

Jeg jobber innen regnskap og trives gått. Han har en del ekstra etterutdanning utenom fagbrev, men ikke på høgskole.

Nå er vi vel godt voksne foreldre med en litt stor gutt og 2 små gutter.

Vi har et godt liv sammen. med mye liv rundt oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...