mai mammaen til to Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 har en gutt på 11 mnd som har hatt feber i to døgn nå. han har fra 38.5 - 39.9 han er ganske slapp men når paracettene virker er han i fin form.. men må gi han 4 paracetter i døgnet. for feberen kommer fort tilbake. hadde tenkt å gå til legevakten nå i kveld men han sovnet og jeg føler han må få hvile seg.... tenkte om jeg skulle gå til legevakten i morgentidlig. er det for lenge å vente? mener å ha hørt at man skal kontakte lege når det er godt 3 døgn...
Minnie Mom Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Stemmer at man bør kontakte lege etter 3 dager med feber.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Hvis paracet fortsatt fungerer i morgen og feberen ikke er høyere så ville jeg ventet og kontaktet fastlegen på mandag...
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Enig med blekkis. Kanskje det er den fjerde barnesykdommen hvis han er frisk bortsett fra feberen.
temine Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Jeg venter alltid lenger enn to-tre døgn når allmenntilstanden er fin på paracet, og når de får i seg nok drikke. Har jeg mistanke om noe alvorlig kontakter jeg gjerne tidligere. Man bør i alle fall vente 3 døgn før man tar kontakt om man ikke mistenker noe spesielt, da tenker jeg på 4. barnsykdom. Om feberen går over etter 3-4 døgn og barnet får utslett, er det bare 4. barnesykdom. Eller hvis de er forkjøla kan jo feberen vare ei ukes tid. Ikke farlig det heller. Nå er jeg lite hysterisk sånn sett da...enhver må jo gjøre det de føler er komfortabelt selv.
mai mammaen til to Skrevet 18. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2009 jeg er normalt veldig hysterisk.hehe.. men har vært så utrolig mye til legen de siste mnd for begge ungene har vært syke i ett. det har jo vært ørebetennelse på ørebetennelse så har jo vært noe hver gang. men nå føler jeg det kun er feber... jeg venter til i morgen. så ser jeg han an da. lille gullgutten min. typisk at jeg skal begynne på jobb igjen på mandag.. men han får det nok godt hjemme med pappaen sin og...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 om han får i seg tilstrekkelig med drikke å er fin når du har gidd paracet ville jeg sett det ann.. selv dro jeg til lege med snuppa i dag som hadde 40,7 i feber å var ganske dårlig å ikke fått i seg veske.. selv om hun bare har hatt det siden i går morges... du kan eventuelt ringe legevakten å få en vurdering;)
mai mammaen til to Skrevet 18. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. april 2009 han drikker en god del.tisser masse... prøvde ringe legevakten men etter 20 min i kø brøt det
mai mammaen til to Skrevet 18. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. april 2009 40.7 er veldig høyt da. hva sa legen? god bedring til dere og..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå