Gå til innhold

Noen gode råd mot øyebetennelse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått øyebetennelse, øyet er hovent, rødt og det renner gult puss fra det. Orker ikke å reise på legevakten i kveld, må vel sitte der noen timer å vente, og så akutt er ikke dette da.

Men er det noe eg kan gjøre selv, eller vil det bare bli verre og verre til det blir behandlet med salve??

Har kokt opp vann no som eg skal vaske det med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å vaske det med kokt vann, det hjelper nok litt. en øyebetennelse kan fint gå over av deg selv i løpet av noen dager, men jeg må som regel ty til kloramfenikol... bare husk på at det smitter fort!

Jeg har hatt øyebetennelse flere ganger etter at jeg fikk barn i barnehagen, så nå har vi alltid endosepakker med øyedråper liggende i kjøleskapet;o)

Skrevet

Sitter med øyebetennelse selv i kveld, 2 gang på 1 mnd hehe. Orket heller ikke å dra på legevakten, men jeg selv synest det hjalp veldigt med oppkokt vann

Skrevet

Kokt vann hjelper ofte :)

Skrevet

Blir bare verre og verre her, og vasker og vasker med kokt vann. Kommer så mye puss,er såvidt jeg klarer å holde øyet åpent, det bare klistrer seg sammen. Må vel krype til korset og reise inn på legevakten og få kloramfenikol no i kveld...:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...