Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Spørsmål: Er du sikker? Er det kristent? Katolsk? Gresk? Hebraisk? Eller er det bibelsk? Fordi ser du kjære deg, det at navn opptrer i bibelen gjør dem ikke automatisk til "kristne" navn. Vet du det?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Det er et italiensk navn. Dermed blir det i ytterste konsekvens katolsk, hvis man velger å tenke betydningen av jesu fødselsdag. Ellers er det igrunnen rent hedens i betydningen av julegave.
Miss Misantrop Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Jeg finner ikke Natalie i bibelen, kunne du gitt en henvisning? Nysgjerrig. Derimot fant jeg en liste over bibliske navn og syntes den var litt interessant: Guttenavn: Abel Abraham Assalon Adam Amos Annanias Andreas Aron August Augustus Baltasar Benjamin Banoni Dan Daniel David Efraim Elias Emmanuel Enok Esau Esekiel Felix Filip Gabriel Gideon Ibrahim Isak Jacob Jakob Jeremias Joakim Job Johannes Jonas Jonatan Josef Justus Kain Kaspar Kasper Kornelius Levi Linus Lukas Markus Matheus Mathias Melkior Mikael Moses Natan Nicodemus Noah Omar Paulus Peter Philip Rafael Ruben Rufus Sakarias Sakkeus Salomo Samson Samuel Simeon Simon Stefanus Thomas Timoteus Titus Tobias Jentenavn: Ada Anna Batseba Debora Dina Elisabeth Esther Føbe Gloria Hagar Hanna Hulda Johanna Judith Julia Klaudia Lea Lydia Magdalena Maria Marta Miriam Mirjam Noomi Priskilla Priska Rakel Rebekka Ruth Salome Sarta Susanna Tabita Tamar
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 Et navn behøver ikke stå i bibelen for å være kristent. Mitt navn er Natalia og mine foreldre gav meg det navnet med betydningen "jesu fødsel i tankene, i tillegg til at jeg var veldig etterlengtet (de slet lenge) Natal=fødsel, eller hur?
Miss Misantrop Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 Det har du selvfølgelig rett i 2017. Det er jo helgennavnene et godt eksempel på. Jeg syntes forresten Natalia er veldig pent.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 Så foreldrene dine bare bestemte seg for en betydning? Her er den offisielle versjonen: "Jentenavnet er en fransk variant av Natalya, som er et russisk navn som kommer fra det sen-latinske navnet Natalia, som er avledet av det latinske ordet "natalis" som betyr "fødselsdag", og er ofte koblet sammen med Jesu fødselsdag, da med betydningen "juledag"." Altså, Natalie betyr fødselsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå