Gå til innhold

Hvor stor er babyen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått målt hvor stor babyen er i uke 28-30????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

I uke 28 ble babisen min målt til 944 gram...

Men vet at det er stooore individuelle forskjeller..

Leste en tråd om det samma å da var det ingen som var mindre enn 944gram faktisk men flere som var opp mot 1300 gram i samma uke..

Men det ser man jo på magen og, man kan jo kjenne litt å få på følelsen om babyen er stor eller liten eller passe av vekst:) :)

Skrevet

Jeg var på ul da jeg var 31+0 og legen regnet med at babyen var ca 2kg da :P men det er vist normalt. Har et vekst avvik på -5,18% men det utgjør ikke mye i gram

Skrevet

1450 g i 30+1. Det ligger midt i normalområdet på de grafene doktoren printet ut til meg, så da er det vel bra da.

Skrevet

2000 gram da jeg var 30+5 uker på vei..

Skrevet

Ble målt til litt over 1300 g da jeg var 27+6. Det var over gjennomsnittet sa legen. Det tilsvarte omtrent det som er gjennomsnittet en uke senere.

Skrevet

Var på 3D ul i uke 28, han som tok den sa at babyen veide ca 1292g, helt normalt det også(målte lårbein, hodeomkrets, mageomkrets)..

ble estimert til 3800 g ved fødsel men det ville han ikke si helt sikkert fordi de vokser forskjellig og noen får litt før termin og noen litt etter...

Skrevet

På 3D ultralyd i uke 29 ble babyen målt til 1250g. Lå rett over kurven på str, var igrunn veldig glad siden jeg har hatt hypermesis og ikke fått i meg så mye mat :)

Skrevet

Var på 3D-ultralyd i uke 28, da var lillegutt ca. 1,1 kg: helt innenfor normalen.

Skrevet

var på ul i uke 38. da var den på ca 3900g

Skrevet

Ultralyd i uke 33. Babyen er ca 2200-2400g. Og ca 43 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...