Gå til innhold

Kan jeg ta med barnet mitt og flytte til utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hverken jeg eller barnet mitt er norske statsborgere, selv om vi er født her.

Barnefar har h¤n bare en helg av og til, han har aldri betalt ei krone i bidrag. Vet jeg har krav på det, men orket ikke å krangle. Har jobbet og ikke mottatt noe annet enn barnetrygd, har klart oss fint.

Nå har jeg fått et jobbtilbud i et annet land, kan jeg da flytte? Det er i det landet vi har statsborgerskap.

Barnet vil gjerne oppleve et nytt land.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at barnet ditt ikke er norskstatsborger vil si at norge ikke har juridisk makt over ditt barn. Da kommer det an på om norge har en samarbeidsavtale til det landet barnet har statsborgerskap i. Ingen kan stoppe deg i å reise, selv om han er tilkjent samvær. Jeg foreslår at du reiser, så får heller far komme på besøk. Hvis det blir bråk får du bare sørge for å holde barnet unna Norge. Avskyr mannfolk som ikke stiller opp hverken økonomisk eller mellom menneskelig. På tide å gå vidre.

Skrevet

Kan aldri tro at han vil gidde og bruke penger på å reise og besøke barnet, får vel true med at hvis han lager bråk kommer jeg til å kreve bidrag. Kan vel kanskje kreve noe etterbetalt også? Er åtte år han ikke har betalt noe.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...