Gå til innhold

Vil ikke ha grøt lenger.. Noen råd????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille er 6 1/2 mnd, og har fått litt grøt om kvelden i 4 uker nå. Han syntes den var kjempegod først (hipp sin risgrøt m frukt), men nå vil han plutselig ikke ha. Lukker munnen, og klarer jeg å lure noe inn kommer det fort ut igjen.

Før har han spist en porsjon, nå vil han ikke ha noe egentlig. har også forsøkt å gi på morningen, men det samme skjer. Har også forsøkt andre grøtsorter (6 mndr grøter), men de vil han i alle fall ikke ha.

Hva gjør jeg? Har dere noen råd? Bør jeg fortsette å prøve med den grøten han egentlig liker (som er 4 mndr grøt) eller bør jeg heller bare forsøke med 6 mndr grøter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ble sånn i 5-6 mnd alder, tok en ukes pause, så var det greit igjen. Går jo ann å prøve.

Skrevet

I perioder der jenta mi ikke er så keen på grøt jukser jeg med litt fuktmos ytterst på skeia.

Skrevet

Siden gutten din nærmer seg 8 mnd, kan du godt prøve noen 8 mnd`s grøt og se om det hjelper.

Merker på gutten min nå også at han begynner å bli lei av grøten.... Han er 9 1/2 mnd. Jeg prøver å variere grøtene, men jeg synes ikke det er så veldig mye å velge mellom i de 8 mnd`s grøtene, så vi bruker fremdeles noen 6 mnd`s grøt osv.

Skrevet

Hva med brødskive da?

Fikk det i råd av helsesøster selv. Gi små biter...er det for tørt kan du dyppe de i litt vann eller mm/mme.

Skrevet

Takk for flere råd, skal prøve ut litt forskjellig nå :) kan vi gi 8 mndr grøt selv om han bare er 6,5 mnd altså? Og er det greit å gi brød før de får tenner?

Skrevet

Var som om eg skulle skrive dette sjølv! Min er 6,5 mnd og var kjempeivrig på graut i starten. Kom raskt opp i ein porsjon. Så; bom stopp. Nekta å ete. Lukka munnen berre han såg skeia, sjølv for d-vitamindråpar som han har godtatt å ta frå skei kvar dag sidan han var 4 veker...

Las at det då kunne vere lurt å vente nokre dagar. Så eg gikk tilbake til berre pupp og gav ingen fast føde i 4 dagar. Deretter starta eg med berre nokre få skeier heimelaga pærepure. Dagen etter moste eg avocado og gav med litt pærepure på tuppen. I går gav eg graut igjen med frukt på tuppen av skeia og han var SUPERIVRIG. Slukte maten og sutra mellom kvar skei. Samme skjedde i kveld :-)

Veit sjølvsagt ikkje kor lenge dette varer, men anbefaler å ta ei lita pause iallfall.

Lykke til.

Skrevet

Ja man kan gi skive selv om de ikke har tenner. HS anbefalte meg det da vesla var nesten 6mnd. spise skive noen ganger, men så gikk det over til grøt igjen.

Bare ikke gi så store biter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...