Gå til innhold

Au! Vondt i nedre del av magen, høyre side.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte så smått på onsdag, det verket litt og var litt ømt å trykke på magen. Så syntes jeg det hjalp å gå ordentlig på do så jeg slo det litt fra meg. Men så kom det tilbake dagen etter og da begynte jeg å kjenne litt mer etter og bli litt små nervøs for hva dette var. Jeg kan sitte stille og plutselig kjenne at hvis jeg bruker musklene i magen så er det super ømt og verker. Og trykker jeg på magen da er det ikke noe godt. Det kommer og går, plustelig er det helt greit så går det en stund og så kommer det tilbake. Syntes kanskje det er litt verre etter jeg har spist. Kjennes nesten ut som om det er noe som er fylt med verk der inne, ikke at jeg kjenner noe klump eller noe. Men der smertene stråler fra kjennes nesten betent. Det gjør vondt å strekke seg, løfte høyre benet, reise seg alt som innvolverer å bevege den delen av kroppen egentlig. Regner kanskje med at det er livmor bånd som er irritert, men syntes det er rart at det plutselir blir ømt mens jeg sitter stille, hadde det bare hugget til når jeg beveget meg så hadde jeg ikke bekymret meg, men ettersom dette kan begynne uten at jeg provoserer det er det som gjør meg litt urolig.

Fler som har kjent lignende? Ble langt dette, men håper dere bærer over med meg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg kjenner meg igjen i dine beskrivelser. Men det varte kun i 3-4 dager. Den siste dagen strålte det veldig nedover lysken og ut i til kneet. Jeg ble redd da det vedvarte, og spurte mange om de hadde kjent lignende. De fleste hadde kun hatt stikkinger. Men da jeg spurte svigerinnen min, kunne hun bekrefte at det hadde hun også hatt i alle 3 svangerskapene. Legen hadde forklart henne at det var kynnere hun kjente. Jeg trodde da ikke kynnere kjentes slik ut. Trodde at de kom mer i rykk og napp. Og ikke være konstant. Men men.... hva vet jeg som førstegangsfødene:o) Håper smertene dine går over, slik som mine. Hvor langt er du på vei? Jeg er i uke 22+0 og følte disse smertene i uke 20+4.

Skrevet

Jeg har det også slik,våkner av og til på natten av det. Veldig vondt,men har lest et sted her inne at babyen vokser veldig mye i denne perioden(Er i min 23 uke) så har slått meg til ro med at det ikke er farlig:-)

Skrevet

Sånn har jeg det og! Har hatt det der det har vært smerter som har gått opp og ned i litt over ei uke, så i går var jeg til legen.. De fant ingenting, men jeg hadde ett pittelite utslag på urinprøven, så de har søkt meg til UL av urinveiene, så da får vi se..

Men har ei venninne som har hatt noe lignende i sitt forrige svangerskap, og hos henne lå ungen sånn at han pressa mot tarmene, sånn at det dannet seg store luftbobler, så det kan jo rett og slett bare være ekstremt sterke luftsmerter..

Skrevet

Dette er noe du må få undersøkt hos legen. Hilsen sykepleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...