Gå til innhold

Endelig er tulla her:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

2. påskedag var jeg 8 dager på overtid og hadde igrunnen gitt opp at tulla skulle komme av seg selv.

Var på familiebesøk hele dagen og kom hjem kl 16 for å spise middag.

Da vi var ferdig å spise fikk jeg det jeg trodde var maserier, igjen! Hadde dette i 3 uker før fødsel. Forskjellen denne gangen var at de varte i ca ett min, maseriene mine varte opp mot 2 min.

Gikk frem og tilbake på gulvet i et par timer for jeg var redd de skulle stanse opp. Veene startet med 15 min mellom og kl 19 ringte jeg barnevakten. Etter mye om og men kom det noen og hentet knotten etter en time. Hadde bestemt meg for å være hjemme så lenge som mulig, men etter en halvtime kjente jeg at det tok seg opp.

Full fart på sykehuset, 6 cm åpning og ingen tid til epidural. En time senere var det 8 cm og jordmor ville ta vannet. Ikke f... tenkte jeg, ville vente slik at baby ble født den 14. Kl 22.30 var det vaktskifte og den nye jordmoren lurte meg til å gå på do, dermed startet pressriene- på do! Var sikkert et festlig syn. Vannet ble tatt og det var klart at hun ikke kom til å bli født den 14, men 13.

Kom meg opp i sengen, over på siden og trykket det jeg var god for. En liten kant gjensto på livmorhalsen, denne ble jordmor nødt til å dra over babyens hode- sinnsykt vondt!!! Men det hjalp, 3-4 pressrier senere var jenta født:)

Fra første ri til hun var ute tok det 6 timer. Hadde ingen bedøvelse i det hele tatt og det er jeg egentlig glad for. Hadde mye mer kontroll denne gangen enn sist hvor jeg hadde lystgass. Var egentlig bare overgangsfasen som var ordentlig vondt, var oppe og gikk frem og tilbake helt til denne.

Nå er vi bare hjemme og koser oss alle 4, tulla bare sover og spiser- alle mine redsler om lange vækenetter er hittil gjort til skamme. Måtte det fortsette slik.

Lykke til alle dere som fortsatt venter og takk for følget her på bim:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en fin fødsel,gratulerer så masse.. kos dere masse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...