Gå til innhold

Min tvilling fødsels historie :)


mamman til pia, eli og mari

Anbefalte innlegg

fredag 3.4 var jeg på poliklinikken til den vanlige kontrollen jeg skulle på og få info om iansetelse pga jentene i magen ikke hadde lagt noe spesielt på seg siste 3 ukene. jeg skulle i utganspunktet ikke bli satt i gang før den .6.4 men pga kommende påske om stor pågang ble jeg satt i gang den 4.4 om morgenen kl 09.00. jeg fikk satt inn en balong som kunne sitte i intill 36 timer, men balongen datt ut etter 6 timer og jeg var blitt litt moden.

 

Morgenen den 5.4 fikk jeg første pille satt inn for og få vidre modning og denne pillen ga meg 3 cm åpning fra morgenen til neste tabelett 6 timer senere. men stagnerte på det og gikk bare med masse masrier som var et smerte helvette uten like. natta kom dov ikke mye pga smerter g om morgenen den 6.4 hadde det ikke blitt noe endring fremdeles 3 cm åpning og ny pille ble satt inn.

 

min mor som skulle være med på fødseln hadde sovet på ahus med meg denne natta fordi jordmødrene trodde jeg skulle få i løpet av natta men neida. så hun dro hjem om formidagen og etter 3 timer var hun tilbake og jeg hadde kjempe ont.. jordmoren som var på jobb den morran på obsen fikk ikke undersøk meg pga jeg hadde så intense og sterke smerter, så kl 15.30 gikk turen over til føden for og få en " tidlig epidural" det viste seg når den hadde begynt og virke at den ikke var så tidlig alikavel.6 stikk skulle til før epiduralen var på plass og 2 anestesi leger måtte til for å få det til

 

når di endelig fikk sjekket hvor langt jeg var kommet i åpningsfasenble jordmoren overasket da det var 7 cm åpning da var det kun en jordmor student alene inne på føden med meg. hadde 2 rier og jeg fikk en følelse etter dette at jeg måtte drite og lå og sa det mens jeg pressa, jeg må drite og pressa litt til. så sier jordmorstudenten presser hun og mamma svarer det høres sånn ut og hun ut på gangeng for og få inn resten av hurven og sier ganske høyt hu ligger og presser.

 

inn kommer jordmoren jeg hadde håpet på hele svangerskapet og sier i det hu kommer inn, sånne lyder liker vi å høe hær inne og konstaterte 10 cm åpning. 2 leger og en barnepleier kommer og inn:)

 

lå og presset og presset og det var deilig og haa litt pause mellom riene kontra masriene som var hele tiden non stopp,

 

18.26 kom lille eli-cathrin ut og så dagens lys for første gang. hu veide 2060 gram og var 45 cm lang.

 

hadde litt opphold nu men kom noen små rier innimellom og en lege sto og holdte nr 2 så hu ikke skulle snu seg. ultalyd var og på og en elektrode ble satt inn på hode hennes, eli hadde og det, hjerte lyden sank noe voldsomt aner ikke hvor mye men legen sa denne babyen må ut nå og hadde alt henta vakuum for å få babyen ut. men jordmorenn ville ikke dette og sa PÅ neste rie du får presser du den babyen ut, og æ responderer med at jeg ikke klarer va kjempe sliten da men jordmoren sier så jo det klarer du, du vil ikke at den skal bli tatt med vakuum.

Fikk en rie og jeg pressa og pressa og pressa og pressa litt til og...

 

18.41 kom lille Mari-Johanna til denne værden og veide 2390 gram og var 48 cm lang :)

 

nå ble jeg veldig hekta på lystgassen og inhalerte så det sang etter til jeg slang den fra meg etter moraka hadde kommet og da svimla det og rommet gikk rundt og rundt.Men det var deilig at det var over.

 

ble sydd en del sting da jeg revna en del og det var ikke så ille jeg hadde trodd det skulle være, og den dusjen etter fødseln mange har sagt var så smertefull var den beste dusjen jeg hadde hatt på lenge.

 

lå noen timer inne på føden før jeg fikk rom på barsel og gikk over dit selv.

 

jeg vil aldri bli satt igang igjen om jeg ikke må for det var smerte fullt og jeg føder heller ørten tvilling par engang til før jeg blir satt igang.

men må man så må man..

 

Ønsker dere alle som venter tvillinger lykke til :)

Lykke til til alle :)

 

jeg føler jeg hadde drømme fødselen. jeg fikk jordmoren jeg ønsket, den ene legen jeg hadde ått regelmessig på kotroll til var på vakt og var med på fødsel og jeg følte meg trygg hele tiden og alle tok godt vare på meg og jentene hele tiden.

 

Fantastiske jordmødre, barnepleiere og leger på A-hus :)

 

 

klem fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...