Gjest Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Vi sender ut ca 50 invitasjoner, til sammen 75 gjester (flere er jo i samme familie). I tillegg har vi kontakt med naboer og gammeltanter osv som ikke blir bedt, men som kommer til å gi gave. Vi har ingen millionærer i slekta mi, alle er sykepleiere/lærere/kassa på Rema/helsevesenet forøvrig. Jeg føler at det er veldig frekt å skrive 10 sider med hva man ønsker seg, men samtidig bør det jo være såpass mye at ikke gjestene går tom for ideer! Så, er denne lista for lang? Vi har lagt ut lister på GlasMagasinet på vinglass, de koster ca 150,- per stk (ønsker 12 stk). I tillegg skal vi ønske oss penservise, men vi synes alle alternativ er for dyre. Vil ikke spise middag av tallerkener til 300,- per stk. 1000< kr: Fotoapparat, Canon Ixus 90 IS Kjøkkenmaskin, Braun, K3000NEW 500-1000 kr: - 2 stk Tempur Original puter, i str medium og large - Koffertsett i brunt, myke trillekofferter - Malerier av Edward Munch, i svart ramme og passepartout (Pubertet, Livets Dans, Vampyr) - CD-spiller, Grundig bærbar, RCD1420 PINK 200-500 kr (stykkpris): - Eva Solo kjøleskapskaraffel - Sengetøy 200x220 - 5 stk cognacglass , ”Riedel Vinum Cognac Hennessy” - Hardanger bestikk, ”Kristin” design" (Middagsbestikk til 12, fiskespade, sauseøse, suppeøse) - Hardanger bestikk, fruktsett til 6 - Pepperkvern i mørkt tre - Jernpanne - Sauteringspanne - Grillpanne - Kaffetrakter (ikke bestemt oss for merke ennå) - Tulipanvase - Sølvtøy, i ”Drage” design (paispade, 2 stk syltetøyskjeer, kremskje) - salatbolle - fårikålkjele <200: - Skåler til frukt/godteri, i blankt glass - Stor morter, gjerne i stein - stødige bakeboller, gjerne i stål Annet: - Penger til bøker
alvamamma Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Jeg synes ikke den var lang i det hele tatt. Kunne gjerne vært lenger...
fox`y Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 viste ikke at d var brukelig å sende med ønskeliste jeg, å jeg gifter meg om 3 uker hehe. men den listen er sikkert grei ja:D
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Jeg har den erfaringa at når jeg endelig kommer meg til glassmagasinet og skal kjøpe gave (er litt sånn siste liten jeg) Så er det så utplukket. Så alle brylluper jeg har vært i der de har hatt liste på f.eks glassmagasinet, så har de omtrent fått komplett finservise, og alt annet de har ønsket seg. Synes ikke listen din var lang i det hele tatt.
Gjest Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Nei, vi sender IKKE med ønskelista med invitasjonene! Det hadde vært frekt, det! Vi har laget hjemmeside med veibeskrivelse, info om meny osv, samt gaveønsker, og denne webadressa står i invitasjonen. HI
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Syns lista deres var akkurat passe! Men vi var i bryllupet til et vennepar av oss for et par år siden. De hadde også lagt ut liste på glassmagasinet. De har bodd sammen i mange år, så det var ikke så mye de ønsket seg. Et pent kaffeservice og et middagsservice i samme stil. Noe av dette hadde def ra før, så lista ble ikke så lang. Det endte med at de fikk alt de øsnket seg + gavekort på Glassmagasinet for næremer 25000 kr!! Er jo LITT begrenset hva man kan handle der da, når man har alt man trenger og øsnker seg....
1881 Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 Synes også listen var passe, bestikket Kristin har også jeg, men hadde jeg kunne valgt i dag hadde jeg gått for Hedda, synes det er utrolig lekkert! Vurderer og selge mitt faktisk for og kunne få serien Hedda!
dama Skrevet 18. april 2009 #9 Skrevet 18. april 2009 hele ideen med at det kommende brudeparet lager seg en ønskeliste skurrer fantastisk mye for meg... OG for mannen min.. ...heldigvis.. vi ønsket oss ingenting til bryllupet...
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 18. april 2009 #10 Skrevet 18. april 2009 Jeg synes det var en glimrende liste! Elsker lange ønskelister, for da slipper man å tenke ut gave selv og så er ikke alt oppkjøpt )
Gjest Skrevet 18. april 2009 #11 Skrevet 18. april 2009 Men du har ikke tenkt til å sende listen ut med prisgrupperingene på håper jeg!!? Det hadde ikke jeg likt som gjest, da virker det som mottaker er veldig bevisst på hva de ulike gavene koster og hvem som gir for hva.
Alyssa Skrevet 18. april 2009 #12 Skrevet 18. april 2009 Helt grei ønskeliste. Men jeg hadde ALDRI sendt den til gjestene, om det er det du tenkte. Men du kan jo gå ut i fra den når du svarer om noen gjester spør deg. Og eventuelt gi den til forloverne så de har den om gjester spør dem. Lykke til med bryllupet!
Alyssa Skrevet 18. april 2009 #13 Skrevet 18. april 2009 Sorry, så ikke før nå at du skrev at dere ikke skal sende med ønskelista sammen med innbydelsene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå