*LLL* - har blitt tobarnsmor! Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Jeg har 3 års gutt på mandag og skal feire med sjørøverskute-kake. Men kom plutselig på at i den glasuren som jeg pleier å lage skal det to egg oppi til slutt... Jeg er gravid i uke 37 og to av venninnene mine som kommer er også gravide, men har kommet endel kortere i svangerskapet enn meg. Vil jo nødig være den som forårsaker noe hvis de får i seg noe de ikke skal hos meg uten at de vet det.... ! Noen som kan hjelpe? Eventuelt gi meg en god sjokoladekakeglasur UTEN egg? Tusen takk!
*LLL* - har blitt tobarnsmor! Skrevet 18. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 18. april 2009 Det står forøvrig ikke noe om dette på Matportalen...
Idun<3tosmå<3 Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Rått egg kan inneholde salmonella, men salmonella er ikke et problem i norske egg. Derfor har ikke matportalen noen restriksjoner på dette, da det er helt unødvendig. Salmonella kan heller ikke skade fosteret på noen måte om en skulle få en infeksjon av det. Men man kan jo bli en del syk. Så når man er på reiser i utlandet bør man ta noen forhåndsregler, dette er da tilfelle gravid eller ikke gravid. Så spis kake og kos dere alle mann! Har dog sett at enkelte her inne verken spiser potetsalat eller majones og kake pga tilstedeværelsen av rått egg. Dette beror desverre på litt misforståelser og muilgens litt feilinfo, evt mangel på kunnskap.
*LLL* - har blitt tobarnsmor! Skrevet 18. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2009 Ja, tusen takk for informativt svar ) Jeg surfet litt på nettet og kom til samme konklusjon, så jeg kjørte på med glasuren min og kaken ble kjempefin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå