Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Er det noen som kan henvise til litt statistikk om emnet mødre over 42 år? Jeg ønsker så inderlig et barn til og vil være 42.5 år gammel hvis jeg blir gravid innenfor 3-6 måneder. Sist gang gikk det med en gang, men det er fire år siden. Blir jeg ikke gravid så bestemmer skjebnen. Men klarer likevel ikke helt å sette igang på grunn av redselen for hjerneskade etc. Faren er også godt oppe i årene. Er det mange her inne som har fått barn når de er 42-43 år. Gikk det bra? Det er selvsagt ingen garantier for noen ting. Men det hadde vært godt å høre noen solskinnshistorier før jeg setter i gang. Hadde dere turd? Førstemann fikk jeg da jeg var 38,5 år. Føler det er stor forskjell på å være i slutten av tredveårene til å være 42,5 når man føder.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Mormor fikk 2 stykker etter at hun var 42. Begge to er 100% normale. Og den gangen hadde de ikke fks folat, godt kosthold og legehjelpen de har nå, siden dette var rett etter krigen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Synes det er en del av Hollywood damene som får barn i sluttenav 30/begynnelsen av 40-årene. Er du frisk og rask, så hvorfor ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Farmor var 45 da hun fikk sistemann, og det var før krigen. Tanta mi var 44 da hun fikk siste og det var tidlig 60-tall. Det gikk helt fint med begge barna. Ta deg en tur på Gravid-moden alder. Der er det mange hyggelige damer som gjerne deler erfaringer med å være 40+++ og få barn. http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/2215
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Har en venninne som var 42. De tok fostervannsprøve og alt vel. Så lenge du tar dette og evnt bestemmer deg for om du vil gjøre noe med resultatet er det ikke noe større risiko for å få barn med kromosomavvik enn ellers. Men da må man jo evnt være innstilt på abort da.. og det er det jo ikke sikker at du er. Ellers stiger jo sannsynligheten veldig En på 35 år har hele 1/370 sjanse på å få et barn med kromosomavvik.
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 Samboers farmor var 42 da hun fikk sistemann. Han er helt normal:-) Hverken unge eller eldre mødre har noen garanti for å få friske barn. Så jeg synes virkelig ikke alderen skulle hindre deg i å få en til. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå