Gå til innhold

Andre med åreknuter i underlivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige svangerskap var jeg veldig plaget med følelse av nedpress (føltes ut som om jeg gikk med hodet til barnet mellom beina) siste trimester. Det ble etterhvert hovent og veldig sårt. Det ble aldri til at jeg sjekket ut hvorfor. Ikke så behagelig å ligge på rygg for en GU når magen er så stor. Dess uten nærmet det seg slutten.

Denne gangen kjenner jeg det tidligere og jordmor har ymtet frempå om at det kan være åreknuter. Skal sjekke det neste gang jeg er hos henne. Men jeg kan se at jeg er veldig hoven og at underlivet er litt blålig. (Beklager detaljer) Er det andre her som vet hva jeg snakker om her?

Trodde ærlig talt at dette var noe man fikk på beina (som jeg ikke har en eneste en av) og ikke på et slikt sted!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått det dette svangerskapet....Synes det er skikkelig ekkelt-rett og slett-Jordmor sa det var slikt man kunne få. Noe mer sa hun ikke om det.........

Skrevet

Jeg ser ikke ut nedentil nå for tida. Har visst fått en åreknute (eller hva det nå enn er) i den ene kjønnsleppa - så den er dobbelt så stor som den andre. Ser helt snålt ut, akkurat som om den ene leppa er på steroider for tida. Føler meg hoven og øm i området. Og stygg..... Hadde ikke noe sånt i forrige svangerskap.

Kan noen være så snille og si at blodårene normaliserer seg etter at man har født?? Føler meg helt jævlig.

Er også blålig og knudrete. Æsj...

Skrevet

hei i forrige svangerskap var jeg ganske hoven osv... men denne gangen har jeg fått en kraftig blodåre rett over kjønnslippa... står jeg for lenge/går blir det skikelig bollemus og jeg må sette meg ned med bena opp er 27 uker nå...

heldigvis går dette over etter fødselen! blir ikke så høyt trykk da:)

vi får bare leve med dette en så lenge:)

lykke til!

Skrevet

Hadde MASSE åreknuer i undelivet da jeg var gravid. Trodde ikke det gikk an. Gynekologen sa det kom til å forsvinne noen dager etter fødsel. jeg syntes han var idiot, men han fikk rett gitt! Nå er jeg helt normal!

Skrevet

det hadde jeg i mine to siste svangerskap, og etter fødselen ble jeg helt normal. Fikk det aldri tilbake. Så fortvil ikke, dere som har dette problemet.

Det er vondt og vanskelig, spesielt på slutten.

Jeg syntes det hjalp å legge en isbit i en vaskeklut, evt bruke en frossen pose erter, å legge det mot åreknutene, og legge beina høyt mot slutten av dagen.

Det forsvinner etter fødselen sammen med den ekstra blodmengden og det ekstra vannet vi får i forbindelse med svangerskapet, og at kroppen til barnet presser ned mot skrittet.

Skrevet

Hei, HI her.

Takk for tilbakemeldinger!

Jeg vet at det går tilbake etter at svangerskapet er over, men jeg synes det er et litt delikat problem, for å si det mildt.... Jeg sier jeg har bekkenløsning til de på jobben osv. Ikke f... om jeg begynner å forklare hva det egentlig er! Jeg har det ikke i kjønnsleppene men oppe i skjeden. Og det blir selvsagt påvirket av tyngdekraften og verre når jeg er mye oppe og står/går.

Er det noen som vet om problemet blir verre om man presser seg litt? Jeg har jo lyst til å gå noen turer i blant. Ikke bare bruke "oppetiden" min på jobb og husarbeid.

Åh! Alt vi skal bli belemret med! Kan ikke disse mennene få sin del av plagene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...