Gå til innhold

Ville dere ringt sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 22 og dette er mitt andre svangerskap. Sist svagerskap blei jeg lagt inn med premature rier i uke 31 og fødet i uke 36... Hadde gjennom hele svagerskapet mage kynnere,men alle sa dette var helt normalt.

Til morgen i dag våknet jeg av at magen strammet seg noe veldig,og det fortsatte hvert 10 min i 2 timer de varte i ca 1-1,5 min.. De var ikke direkte vondet men veldig ubehagelige... Jeg fikk gått på do og tatt meg en dusj og da ga det seg,men nå er det tilbake igjen... Har holdt på i 1,5 time...

Men jeg er så i tvil om jeg skal ringe sykehuset.. Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er gravid for første gang og har ikke kjent hvordan kynnere kjennes ut(14+3), men jeg hadde villa ringt sykehuset for å høre. Det skader jo ikke å snakke med de som er utdannet til å vite dette. Så slipper du og bekymre deg så masse. Lykke til:-)

Skrevet

Jeg ville ha ringt for sikkerhetskyld til føden for å høre hva di sier. Eller kanksje jm, min jm har sagt at jeg kan ringe henne uansett om det er noe. Jeg er i uke 22 i mitt andre sv.skap og har hatt en del vonde kynnere siden uke 15, som jeg har vert på ekstra kontroller for.

Har du hatt stressende dager? Uansett er det allti godt å få snakket med en kyndig person, kanskje du får en kontroll for å få sjekket livmorhalsen. Lykke til.

Klem

Skrevet

Ring føden du.

Jeg også fødte for tidlig. Var akkurat i uke 35 da jenta vår ble født. Hadde masse kynnere fra jeg var fire mnd på vei, men ikke sånn som du beskriver det. Det du beskriver, var veldig likt slik jeg hadde det helgen før fødselen (født en tirsdag), bare at mine kynnere kunne vare opp mot en time. Men utover det, ingen forskjell på kynner og rier. Jeg fikk vondt i ryggen, magen, kastet opp og klarte hverken stå, gå eller ligge. Men siden de varte så lenge, mente de at det var kynnere. De kunne ut fra mine beskrivelser anslå at jeg kom til å føde snart.

Så om jeg var deg, ville jeg ringt og sjekket det nærmere.

Jeg er nå i uke 26 og er veldig redd for at det skal gå samme vei en gang til. Så jeg er veldig på vakt. Har litt kynnere nå, men ingenting regelmessig. De kommer når jeg har vært litt aktiv, feks drevet husarbeid eller gått en tur. Så jeg må nok bare ta det med ro fremover.

Skrevet

jeg har vært på føden i dag av samme grunn. Fikk beskjed om at var det abort på gang så gjorde dem ikke noe for å stoppe det fordi jeg har kommet så kort at dem ikke kan gjøre noe for fosteret allikavel, det måtte bare gå sin gang. Dem kunne ikke finne noe grunn til magesmertene. så fikk beskjed om å ta det med ro og se hvordan det går. 20+6 idag.

jeg ville helt klart fått en sjekk for sikkerhetsskyld, selv om du kanskje ikke bli noe klokere av den grunn. Det kan jo kanskje vær noe dem kan gjøre for deg

lykke til :)

Skrevet

Dra på sykehuset og få en innvendig ul for å måle livmorhalsen din!

Jeg hadde slike kynnere i uke 16 og fikk komme rett på sykehuset!

Bruker bricanyl tabletter for kynnerene nå!De brukes også mot premature rier og er kjempe effektive

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...