Gå til innhold

Her blir det bråk nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sliten lenge, og mannen har trukket seg unna lever omtrent som en ungkar uten kone og barn. Han gjør som han vil og jeg orker ikke diskutere ting med han selv om jeg ikke er enig i det han gjør. Jeg vet at han har utnyttet denne situasjonen. Han er nok ikke klar over det selv men det er fordi jeg ikke orker å si i fra lenger. Så i dag har han reist på en dagstur alene uten unger. Her sitter jeg alene med våre tre barn minsten er straks to uker gammel. Og jeg kjenner at jeg ikke mestrer å være alene med alle tre en hel dag ennå. Og hvorfor skulle jeg egentlig behøve det? Jeg er sliten lei meg og føler at jeg ikke klarer å gi barna mine det de trenger av meg akkurat nå. Så ringte mamma i sted akkurat når det sto på som verst med sjalusi slåing og klyping. Og jeg knakk sammen og gråt og fortalte henne om hvordan det var i dag. Hun fløy i taket og ble sint på mannen min. og hun lovte oppvask for slik skulle det ikke være og han måtte ta ansvar for dine barn osv.

Jeg vet at det var dumt av meg å fortelle til mamma for jeg kan vanligvis ordne opp selv. Og jeg liker ikke at hun nå vet noe negativt om min mann. Ikke at hun skal tro at alt er rosenrødt hele tiden men vill liksom ikke blande henne eller andre inn i min manns og mine problemer. Men hun ringte på et sårt tidspunkt og jeg trodde det var mannen som ringte så jeg tok tlf. så nå kommer det til å bli masse bråk. Og jeg orker ikke dette. Orker ikke at de skal krangle orker ikke krangleselv. Orker ikke bråk i det hele tatt. Jeg vil bare ha en mann som er her g hjelper til og ikke forsvinner hele tiden akkurat nå en stund fremmover. Så får vi finne ut av forholdet på egenhånd. Jeg vet jo at situasjonen ikke blir bedre av at mamma skjeller han ut. Da blir vel han sint fordi jeg ikke sier tydelig ifra. Og vi kommer til å krangle og mamma kommer til å fyre oppunder helt sikkert. Orker ikke dette. Jeg vil bare hvile. Mannen har oppført seg tåpelig lenge men kun fordi jeg har latt han gjøre det fordi jeg ikke har orket å diskutere alt hele tiden. Har vert lettere å bare gi seg for da slapp jeg det sure furte trynet hans. Selv om jeg ikke har vert i form til alt han har skullet ha meg til å godta.

FAEN

Er så lei av og forklare og diskutere ting. Kan ikke mannen skaffe seg en hjerne som klarer å tenke litt mer logisk og som er litt mer mottagelig for tilbakemeldinger som ikke er i hans favør. Og kanskje litt mer lydhør for jeg har egentlig sakt i fra men bare ikke orket og stå på mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud da jente, ikke legg skylden på deg selv for at mannen din oppfører seg som en dust. Det er ikke din skyld at du ikke sier klart nok i fra. Han som far til tre der en er en nyfødt baby burde vel klare å skjønne dette selv? Jeg tror du bare skal være glad for at mammaen din tar tak i situasjonen for deg.

Skrevet

du får finne frem supermamma kreftene:-)

si til mamman din, at dette skal du ta opp selv med han, men om hun kunne passet barna en dag/kveld el noe sånn at de slipper å høre det.

så sier du i fra til han at nå er det nok! full skjerpings!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...