Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Har så lyst å ta fine bilder, lage dem sort/hvitt og igjen heve ut en spesiell farge... f.eks om man har et slips med farge, skjønner? ) Har prøvd photoshop, men jeg skjønner virkelig ikke!
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 jeg bruker photoshop cs3 Litt å sette seg inni, men man finner ut av det etterhvert. Følte meg helt blå jeg også, men lærer bare mere og mere. Elsker å ta bilder og redigere de jeg også
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Er det dyrt? Kan man fikse sånn jeg nevner på det programmet? Jeg har en photoshop liggende på pc'n.. også er jeg elendig på engelsk
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 jeg kan sikkert prøve å forklare deg hvor du skal trykke deg inn å velge for å få til svarthvtir bilde med et farget slips Visst du har versjon 3 istedet for 3 så trur jeg de er like å finne frem i. på venstre side så har du en rekke med symboler. er noe som heter magnetic laso tool. den er trekantformet med ikke helt trekant, men meg er den nr 3 i rekkea. Den kan du bruke for å ramme inn det du skal ha svartvhvitt. Den måten jeg har funnet ut på ialleall. Visst du tar kun slipset å rammer inn det med lasso så er det kun slipset du forandrer på visst du skjønner. Du kan jo evt lage hele i svarthvitt først og legge på kun farge på slipset etterpå evt. Men da får du ikke orginalfargene på slipset isåfall. Jeg har mye å lære selv, men er den måten jeg har funnet ut å gjøre det på. Bruke den til å forandre deler på bildet og ikke hele bildet. Der du forandrer på svart/hvitt finner du under menylinja øverst. Da går du inn på image og så adjument, og der skal det stå black/white. Der kan du får det svart/hvitt Sikkert klønete fortalt men..
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Den koster vel 3000 eller noe sånt, men vet omflere som har lastet den ned gratis fra nettet. Men hvor på nettet vet jeg ikke. Er ikke så god på å finne sånne gratis ting å laste ned på nett. Men hvordan er den du har på pcn da? Min også er på engelsk.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Jeg hadde visst det samme som deg! Nå skal vi se da, om jeg blir noe klokere..... ) Tusen takk!
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 det er et veldig bra program visst man bare finner ut av det Men når jeg har brukt denne lassoen så har det blitt flekker jeg måtte ha klonet etterpå for å få det bra. blir et skille mellom bakgrunnen og slipset. f.eks. Da har jeg klonet. da har jeg brukt den clone stamp tool er på venstre side den også, ser ut som et stempel. Skla prøve å forklare hvordan man bruker den. Nå har jeg mac da, så husker ikke hvordan det var med en pc:) Sikker samme måte tryk alt og hold den inne og klikk musetasten. da merker du området som skal brukest til cloningen. så får du en runding, kan variere str på den. det finner du oppe på linja til venstre. så bruker du musetasten og holder den inne menst du beveger musa hvor det kal klonest. da blir det lik det området der det krysset du merket først. Du vil skjønne det når du prøver det ut hvordan du skal få clonet det:) Bare vanskelig å forklre det.
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 et annet tips for å få bildene dine bedre, skarpere, finer farger er å gå inn på image og under adjustment igjenn, og der står det brigtness/contrast. da får du mere kontrast i bildene, og du kan få de lysere og mørkere. Vil du skarpe opp bildene dine så går du inn på filter på linja der oppe, så sharpen og velger unsharpmask. der kan du justere skarpheten i bildet. Jeg bruker disse til hvert bilde jeg redigerer.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2009 #9 Skrevet 18. april 2009 wæææææææææææææ, ro ned nå da mor!! Jeg skjønner jo ikke en dritt! Eneste jeg fikk til nå var å lage ansiktet til minsten i sort/hvitt! Hahaha )
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #10 Skrevet 18. april 2009 vil du legge på farger, si du har en grå bakgrunn, og vil ha den lilla, blå, rød eller noe sånt så kan du gå inn på image så adjustment igjenn og der er det noe som heter colorbalance Prøv deg frem og lek deg med redigering så lærer du etter hvert.
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #11 Skrevet 18. april 2009 hehe ja skal roe meg ned Vet hvordan det er i begynelsen Forstod veldig lite jeg også. Men finnes flere snutter på youtub visst du søker der. Men jeg synes de gjør det så fort at jeg får ikke med meg en ting, så jeg har bare prøvd meg frem
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2009 #12 Skrevet 18. april 2009 Hehe, skal lagre detta inlegget, så jeg kan lese igjen seinere ) Akkurat nå har jeg en 4åring som sier "skal jeg lære deg det eller??".. haha, jeg er elendig! ) Tuuuuusen takk for tips, skal sitte å pusle litt å se om jeg skjønner noe )
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #13 Skrevet 18. april 2009 hehe hadde vært noe vist 4åringen hadde lært mor dette hehehe. Du får bare spørre vist du lurer på noe. Har mye å lære selv også, men det blir bedre
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2009 #14 Skrevet 18. april 2009 Nå fant jeg (les gubben) ut hvordan man kunne få orginalfargen på den tingen man ville ha farge på da, i det minste! )
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #15 Skrevet 18. april 2009 så bra En lettere måte eller slik jeg gjorde det? hehe
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2009 #16 Skrevet 18. april 2009 Tror ikke det var sånn du gjorde det? Vi markerte "the thing", og valgte "Inverse", og SÅ gjorde bilde til sort/hvitt...skjønner? ) Skal lære meg den stamp'n da... )
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #17 Skrevet 18. april 2009 ok da skal jeg prøve ut det hehe. For jeg har bare funnet ut den måten jeg sa..så da må jeg finne et bilde å se om jeg får det til hehe
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #18 Skrevet 18. april 2009 supert da lærte jeg noe nytt idag også hehe. Var litt lettere dette enn å ramme rundt hele med lassoen hehe. Det jeg gjorde før, men med inverse så markerte den hele bildet. Supert..takker hehe
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2009 #19 Skrevet 18. april 2009 Haha, du får takke gubben, han som skjønner sånt (delvis...) Ja, det var veldig enkelt )
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #20 Skrevet 18. april 2009 laget nettopp et bilde av jenta mi i svart/hvitt med rosa sykkelhjelm Var jo mye enklere enn sånn jeg har gjort det før. Så takk til gubben din hehe.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2009 #21 Skrevet 18. april 2009 ååå, det tenker jeg ble fint :D Jeg skal fikle litt med det i kveld når ungene er i seng ) Han sier "det får gå, for denne gang" hahahaa
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #22 Skrevet 18. april 2009 hehe *ler* Ja du får prøve deg frem. Min minstemann sover nå, og jentene mine er ute (skoleunger begge to) Minste mann er 8 mnd (attpåklatten)
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2009 #23 Skrevet 18. april 2009 Må nok det! Ser jo så mange fine bilder som er laget til i photoshop.... Så deilig da, da kan du jo nesten gjøre som du vil Gubben og jentungen spiller monopol, og minsten her (på 19 mnd) sitter å leker på rommet til søstra Og jeg skal lage middag, tror jeg...
Trulte76 Skrevet 18. april 2009 #24 Skrevet 18. april 2009 ja er litt deilig det ja Men han på 8 mnd er blid dagen lang han. Uansett om han er frisk eller sjuk (har vært forkjølt de siste dagene, men er bedre nå) Så føler meg heldig der Er ikke problem å ha baby i hus når man har en så snill en Når minsten våkner får vi suse på buttikken. Er jo lørdag så må finne på noe kos til i kveld (har en sjømann som er på jobb nå, så er bare meg og ungene )
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2009 #25 Skrevet 18. april 2009 Så deilig Det er min minstemann også,heldigvis ) Søstra er rake motsetning, så greit å ha en av hver Ja, da må dere finne på noe snadder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå