Gå til innhold

Hva gir dere 1 åringen deres til kvelds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår sønn er nå 13 mnd og har vokst opp på mme. Vi har de siste mnd kun gitt mme på kveldstid etter at pysjen er tatt på. Altså 130 ml, men fikk beskjed av helsesøster om at vi kan slutte å gi det nå.

Men hva skal vi gi han til kvelds da? Han spiser jo brød og middag ellers om dagen. Skal han få vanlig melk?? Vi gir han forresten skummet.. men ser at lett er det som anbefales.

Noen som vil gi oss råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min spiste grøt til kvelds da han var 1 år.

Er snart 2 år og gjør det forøvrig fortsatt. Han elsker grøt =)

Liker gutten din grøt? Det er næringssrikt og veldig god mat for de små. Vi varierer med diverse fruktmoser, yoghurt, raspet frukt, kanel m.m. i.

Har gitt lettmelk fra 1 års alderen.

Skrevet

kan gi vanlig ku melk ja, lettmelk er vel det beste å gi da.

men vi gir fortsatt mme her, pga melkeallergi i familien og jeg synes det er så mange barn som utvikler melkeallergi. om dette har med introduksjon av melk så tidlig vet jeg ikke, men velger å holde han unna melkeprodukter og heller gi han næringstoffene fra melk i andre produkter.

hva med havregrøt laget på mme?

det lager vi her, funker kjempe fint :)

koker opp vann og gryn, tilsetter mme pulver på slutten.

Skrevet

Han har spist grøt siden han var 4 mnd. Og får dette til frokost og noen gang til middag når vi har annet han ikke kan spise og tenker da at grøt til kvelds blir litt nye og ensformig.

Ellers får han to fruktmos om dagen også.

Skrevet

Og når får han siste kvelds fra dere? Han spiser middag sånn ved 5 tiden også får han denne melken ved 7 tiden i pysjen. Da er han i seng før halv åtte.

Skrevet

Vil legge til at gutten min fikk grøt to ganger om dagen ved den aldreren pga at han ikke ville ha brødmat. Tenkte også at han kanskje ble lei, men det ble han ikke =)

Skrevet

Du kan prøve å lage hjemmelaget havregrøt, går fort i mikro med de lettkokte grynene. Gikk rett ned her, stor suksess....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...