Gå til innhold

Hva tror dere, har jeg noe sak her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg va på visning og fikk bekreftelse på at jeg fikk en leilighet fra 1. mai. Dette er i en annen kommune enn det jeg bor i nå. Vi skrev ikke under på noen leiekontrakt, men vi hadde en muntlig avtale. Vi avtalte også at jeg kunne overflytte adressen min til den andressen med en gang slik at jeg fikk bhgplasser fra 1. mai. Vi hadde også en del sms-kontakt ang diverse ting i leiligheten, om hvor seng som gikk inn i det minste soverommet osv. Jeg har altså bevis på at det har vært inneforstått at vi skulle flytte inn i leiligheten 1 mai.

Så sender han meg en sms om at jeg ikke kan flytte inn der allikvel fordi foreldrene hans skulle flytte inn der! Det kommer han med ETTER at jeg har fått bhgplasser i kommunen der, sagt opp bhg-plassene i den kommunen jeg bor i nå. Så fra 1. mai er jeg og 2 barn HUSLØS, men med bhgplasser i en kommunen langt fra der jeg bor nå!! Jeg har til og med kjøpt møbler til leiligheten jeg hadde fått!

Jeg tenker å ta kontakt med advokat for å se hva mine rettigheter er her, eller om jeg har noen i det hele tatt!

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg krav på å få bo der til jeg har funnet meg noe nytt, eller feks i 3 mnd etter husleieloven?

Skrevet

Nå er ikke jeg advokat, men mener at hvis du har en bekreftelse (skriftlig?) som kan bevise det du sier, samt alle sms-ene bevart, så virker det jo som om du har en sterk sak - men du bør vel kontakte advokat på mandag - ikke lenge igjen før du står uten en plass å bo.

Skrevet

Jeg har ikke noe skriftlig annet enn sms-ene. Vi var forresten to voksne der på visningen som kan bekrefte at det var enighet om at vi skulle få leiligheten.

Skrevet

Se husleieloven

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/nl-19990326-017.html&emne=husleie*&&

Ihht § 1-4 kan avtalen gjøres skriftlig eller muntlig. Ulempen med en muntlig avtale er jo bevisførsel, men SMS kan vel benyttes i denne anledning, mener jeg.

Ihht kapittel 9 er det en oppsigelsestid på 3 mnd.

Jeg mener du har krav på å bo der i 3 mnd i hvert fall. Kontakt en advokat eller Jurk (juridisk rådgivning for kvinner) eller Juss-Buss som er gratis juridisk hjelp.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...