Gå til innhold

spørsmål til studenter der ute :-) Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg er student på heltid, og mottar da stipend fra lånekassen. Samoboern min har gradert permisjon, 50 %. Datteren vår er nå 8 mnd. Jeg begynte å studere da hun bare var 3 uker(!) gammel, så har ikke hatt noe permisjon .

Har eksamen 22 og 24 mai, og lånekassen utbetaler siste stipend 15.mai. Jeg har ikke mulighet til å jobbe noe før eksamen slik at jeg kan evt. motta lønn fra ny arbeidsgiver

Mitt spørsmål er; er det noen som vet hvorvidt jeg får noe penger i løpet av sommeren fra lånekassen? Hvis ikke; stemmer det da at vi skla kun leve på lønnen til samoboer min hele sommeren?

Tusen takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æ får ihvertfall lån i 10 av 12 mnd, så regne me d e halv utbetaling i juni og august, mens ingen i juli?

D beste e å ringe lånekassa? :-)

Skrevet

Tror nok ikke du får noe på sommeren.

Skrevet

takk.

ja fødseldsstipendet varer i 42 uker, så det har gått ut nå. jenta mi er 9 mnd imorgen!

Ja, får nok ringe de - men har ikke så mange gode opplevelser med det før - men prøver igjen :-)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jepp, sånn det er... Når jeg var ferdig på vgs fikk jeg siste stipend 15 mai. Det skulle vare til 15 juni, skolen var ferdig 22 juni. Flyttet da tilbake til hjembyen min (studerte midt i ingenmannsland), hadde ikke fått jobb (dårlig arb.marked i utdannelsen min) og gikk en måneds tid før jeg fikk noe. hadde jo ikke rett på dagpenger heller siden jeg hadde vært student, så jeg gikk fra 15 juni til 15 august (første lønning) uten et rødt øre. Spurte sosialkontoret om det var mulig å få litt hjelp eller et lån, men måtte ta opp forbrukslån i banken til mat, husleie osv som jeg brukte en evighet på å tilbakebetale...

Så ja, tror ikke det er mange mulighetene utenom å ordne seg en jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...