Gå til innhold

Er dette normal praksis? Svangerskapsblødning og sykehus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk blødning i går. Er i uke 18.

Spurte her inne hvor man henvender seg. Fikk svar at det var føden og man kunne regne med ul og sjekk.

Ringte. Fikk beskjed om å ikke komme opp. Fikk heller ringe på om det ble forandring.

Kraftig blødning i dag. Ringt opp. Hørte de diskuterte i bakgrunnen. At det var ikke noe de kunne gjøre osv. Fikk til slutt beskjed om å ringe på igjen om jeg fossnlødde og store smerter.

Ingen beroligelser, ingen forklaring.

Føler meg overlatt til meg selv i en tung situasjon.

Så jeg spør, er dette normal praksis i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da. Forstår godt din redsel her, og behovet for å vite hva som skjer.

Syns det er rart at du ikke fikk komme til kontroll. Jeg fikk det, selv om dette skjedde i bare uke 7 hos meg. Men ikke med en gang. Jeg blødde litt i noen dager først. Dette er endel år siden.

Kan du ikke heller ringe legevakten, og se om du får hjelp der?

Skrevet

Huff! Det du der forteller er jo både skremmende og trist.

Jeg vet ikke hva som er normal praksis, men det kan da ikke stemme at du skal overlates helt til deg selv uten noen form for oppfølging eller kontroll?!

Venninnen min fikk blødninger da hun var 6-7 uker på vei. Ullevål tok henne imot med en gang, og konstanterte at det desverre dreide seg om en spontanabort.

Uansett om sykehuset ikke kan forhindre noe (som du overhørte at ble sagt) så kan de sjekke hva det er som skjer med deg nå (ta en ul og se om fosteret lever) og om tilstanden din er tilfredsstillende!

Føler med deg, og håper alt løser seg til det beste for deg!

Skrevet

Synes det er veldig trist at du blir avvist av føden i en slik situasjon. Men etter det jeg har hørt er det legevakten du skal henvende deg til frem til uke 22. Reis dit og krev en ultralyd for å få vite hva som er galt.

Ingen burde gå å engste seg flere dager i en slik situasjon.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Det skulle vel ikke tileldigvs være Haukeland det er snakk om her? Haukeland sykehus er det dårligste sykehuset i hele norge, hvor menneskeverd blir nedprioritert på det groveste...Det er en stor skam at du ikke ble tatt inn og på alvor..Blir så sint av den slags dårlige praksis.Ring legevakten og forlang å bli tatt på alvor....MASSE lykke til

Skrevet

Trodde ikke det var vanlig å få komme inn på føden før man er i uke 23 og ungen kan overleve.

Legevakten er nok tingen.

Har en veninne som har mistet 3 ganger og hun har blødd ut hjemme og vært hos fastlegen til sjekk etter noen dager for å se om hun trengte utskrapning.

Skrevet

Kanskje venninna di var litt kortere på vei?

Blø ut en unge i uke 18 hjemme er vel ikke spesielt kult.

Skrevet

Hun var 16 uker på vei den ene gangen.

Det er ikke noe de på sykehuset kan gjøre om det er en spontan abort.

Skrevet

Går det an å abortere i uke 16 uten å være innom sykehuset etterpå?

Gjerne et skrekkelig dumt spørsmål, men hva gjorde hun med fosteret?

Trodde at de ble kremert på sykehus jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...