Gå til innhold

Syntes dere de minste skal ha badedrakt eller bikini?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4-5 år? Hva i all verden skal de ha inni bikinioverdelen da? De trenger den vel ikke før de begynner å få antydning til pupper (i 10-11-årsalderen, tidligst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva som passer i forhold til lder har du visst funnet på helt selv. På HM f.eks. selger de hele nattdrakter i store str, og eldstemann hadde en slik i fjor (var 7 år). Hva i all verden er galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en tiårig jente (og også 3 tenåringer i tillegg til de mindre barna), men ser ikke hvorfor det skulle være en grunn til å gi slipp på prinsipper. Jeg slutter ikke å mene at ting er riktige eller gale selv om ungene har andre meninger, protesterer eller maser. Jeg forklarer for ungene grunnen til meningene mine og de skjønner godt fornuften i det jeg sier, men om de nå ikke hadde gjort det så hadde jeg da ikke gitt etter for deres mas om ting jeg mener ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er bleiebarn mener jeg de bør ha badebleie på seg og ikke noe mer evt UV drakt), er de over bleiestadiet ville jeg nok brukt enten bikinitruse (kun det) eller badedrakt på jente og badeshorts på gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt er det vel ikke nødvendig med hverken badedrakt eller bikini- de kan vel bade nakne!?

 

Ellers hadde jeg gått for bikini. UTEN overdel. Seriøst- hva skal de med den? Badedrakt blir fort veldig kaldt hvis det er litt vind eller skygge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min jente ville ha bikini, ville jeg egentlig ikke kjøpe det. Men jeg fant en to delt badedrakt ( vil jeg kalle det) som hadde en topp som gikk ned til navlen. Da var det greit for vesla, for det var jo todelt. Etter det har hun faktisk fått flere av den typen. Synes ikke det er noe i veien med det. MEN bikini som ser ut som en voksen sin, vil jeg ikke se på mine barn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenter bør ikke bruke bikinioverdel før puberteten. Det er en seksualisering av kroppen deres som er helt bisarr. Bikinioverdeler er ment for kvinner som skal dekke til brystene sine. Jentunger uten bryster ser helt merkelige ut med bikinioverdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...