Gå til innhold

Noen sykepleiere her? (Samme som 3. trim.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med dere jenter, jobber dere fremdeles fullt?

Jeg er i uke 27 nå, (inne og smugkikker litt her altså :))

og jobber fremdeles 100%.

Jobber på en hektisk sengepost på sykehus, og har merket at jeg de siste ukene ikke har like mye å gå på som før.

Går greit fram til kl 13-14 på jobb, men fra da og utover ettermiddagen er jeg helt skutt. Irritabel og trøtt, ikke overskudd til særlig mye annet.

Har en gutt på 4 hjemme også som har behov for oppmerksomhet.

Vurderer altså å trappe litt ned, lurer på hvordan det er med andre i samme situasjon?

Vil liksom klare alt også, men samtidig har jeg jo nå en liten i magen som fortjener en god og tilfreds "rugekasse".

Vet liksom ikke helt hvor grensen går, om dere skjønner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er 14 uker på vei og jobber fult som operasjonssykepleier.

Er selvsagt ikke inne på røntgenstuer, og holder meg unna stuer med gass og sementstøping. Jobben har absolutt tilrettelagt alt for meg og jeg er godt fornøyd slik sett.

Skjønner godt at du som er så langt på vei må være sliten. Kravet til tempo og effektivitet har en tendens til å øke, samtidig som det ofte er mangel på personale.

Sykepleiere har i følge en avhandling fra UIO noen høyere forekomst av spontanaborter enn kvinner ellers i samfunnet, og i går leste jeg i samme skriv at operasjonssykepleiere har tre ganger så stor risiko for spontanabort enn sykepleiere på post.

Dette er, for mitt vedkommende, skremmende lesning.

Det er vel en kjensgjerning at mye stress ikke er bra og jeg vil således ta mine forhåndsregler etterhvert som kroppen min sier i fra.

Råder deg til å gjøre det samme!!!

Det er din kropp, og du bør sette grensen for deg og den lille.

Lykke til

Skrevet

Jeg er også sykepleier, og jobber på medisinsk sengepost, ganske tung post. Hadde bare 50% stilling jeg da, men gikk mye ekstra. Er nå i uke 37, men ble sykmeldt i uke 30 pga bekkenet. Kunne sikkert greid å gått kun 50% stillingen min litt lenger, men siden resten av lønna mi var basert på ekstravakter hadde jeg tapt veldig mye penger og valgte derfor heller å sykmelde meg helt.

Man er jo ikke gravid så mange ganger iløpet av livet, så jeg synes man skal høre på kroppen. Trives man med å jobbe, og vil fortsette så fortsett, men dersom jobben gjør at man ikke fungerer i hverdagen ser jeg ikke vitsen..

Alle har jo rett på tilrettelegging på jobb, kan du ikke f.eks gå hjem tidligere om dagene, ha noen til å gå "oppå" deg? 100% er jo ganske my på sykehus, hva med å redusere stillingen litt?

Skrevet

Takk for fine og støttende svar fra noen som vet hva denne jobben innebærer :)

Ja det er det jeg tenker på. Gå ned til 75 eller 50 %.

Er ikke så lett å få gått hjem før, da blir det bare mer å gjøre på de andre og da får man dårlig samvittighet.

Nei tror jeg skal høre på kroppen min nå gitt, har en legetime på mandag så da regner jeg med at det blir litt nedtrapping.

God helg :)

Skrevet

Hei, jeg er sykepleier. Har en 75 % stilling, men har hele veien jobbet så og si 100 %. Problemet er at jeg har tatt ut det meste i avspasering så det er ikke før neste lønning at jeg får 100 % utbetalt. Var og snakket med sjefen min i går og hun sa at de tar hensyn til hvor mye jeg har fått utbetalt når jeg blir sykemeldt, men jeg har jo ikke tjent sååå mye fram til nå så får se.

Jeg er 20 uker i morra og kjenner det begynner å bli tungt. Jeg er fast ansatt i et vikarbyrå så er jo på alle mulige poster så er ikke så lett å få noe tilrettelagt kun for meg. Er mer at jeg må velge postene jeg sier ja til med omhu, men kan ikke si for mye nei heller for da blir det jo ikke noen vakter igjen....

Skrevet

Jeg er straks 28 uker, og nå skal jeg be om å få bli sykemeldt til jeg tar perm i neste måned. Jobber deltid på en travel arbeidsplass. Og jeg får masse kynnere og bekkenvondt den tiden jeg har jobb, og det lar seg ikke tilrettelegge. Når jeg har fri er jeg sliten og har de siste dagene begynt å få nedpress, stikninger og enda mer kynnere. Så nå orker jeg ikke mer :)

Hadde trappa kraftig ned om jeg hadde vært deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...