OdaX Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Har hatt vonde kynnere og nedpress i flere uker allerede,men i dag har jeg hatt konstant vonde menssmerter siden kl 6,så kommer det noen kraftige tak "på toppen" innimellom,men de er ikke regelmessige, alt fra 5min til en time mellom hver gang. Varer ca 1 min når de kommer. Føler på en måte at det er noe på gang,men samtidig får jeg ikke helt til å tro at det er sant:-P er 2.gangs,39+2 i dag...
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Sånn har jeg hatt det i et par døgn nå... men så kan det gi seg i mange timer for så å begynne igjen... Sukk! Det er ihvertfall modning om ikke annet... 38+5 i dag og også 2. gangs. Første gang gikk vannet som lyn fra klar himmel 3 uker før terminen og gutten vår var ute 6,5 timer etterpå... Kjenner jeg er utolmodig og lei nå... og lurer veldig på hvordan jeg kjenner at det er alvor denne gangen?
OdaX Skrevet 18. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2009 Hadde det på samme måten som deg med førstemann,så er derfor jeg blir så usikker nå. Da gikk vannet uten forvarsel,og 6timer etterpå var han født. Har fått beskjed om å forvente en kjapp fødsel denne gangen,så derfor er jeg nok veldig "på vakt", samtidig som jeg lurer på hvordan jeg skal vite når det er alvor - det var det ikke så vanskelig å skjønne sist:-)
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Da har vi det akkurat på samme måte... syns når man har fått så fort og greit første gang og en stund før tiden... Da forventer man jo nesten å få rundt samme tid denne gangen... Jeg vet jo at jeg enda kan gå 3 uker til om jeg i værste fall går 14 dager over tiden... Frustrerende tanke! Syns også det er vanskelig med storebror... HVOR vondt skal jeg ha før vi kjører han til barnevakten? Har hatt falsk alarm 2 ganger nå... Ikke så stas!
OdaX Skrevet 18. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2009 Kjenner meg igjen ja! Ikke begynt å lei enda heller jeg,er så sikker på at jeg får før termin:-P men begynner (prøver hvertfall...) å innse at jeg kan gå over,og at det nødvendigvis ikke går like kjapt som første gang...forresten så ga alle vondter seg her,så var nok falsk alarm - igjen....
ElliBelli Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Jeg blir med dere på denne tråden jeg også Vannet mitt gikk "som et smell" første gangen, og ca 6 timer etterpå var det hele over. Denne gangen føler jeg at alt er annerledes.... Mye nedpress og menssmerter. For 10 dager siden var jeg kvalmen og spydde, og noe løs mage. Resten av dagen var av og på (uregelmessig) med "det de kaller for falske rier eller masrier"... Jeg trodde først at det hadde med "den løse magen å gjøre"... Da jeg la meg om kvelden, så gav alt seg og etterpå har magen vært rolig og avslappet (minimalt med kynnere osv). Etter denne dagen fikk jeg (dessverre) en god påminnelse av hvordan riene mine jobbet (kun tak nede i magen....) og i tillegg fant jeg et nytt navn på "disse masriene" som jeg hadde hatt.... nemlig "sympatirier";) For da jeg la meg, stoppet alt opp og jeg fikk melding om at en venninne av meg var i gang med fødselen Hun fikk en nydelig gutt 17 dager før termin, noe som gjør at jeg nå gleder meg enda mer til å ha min egen lille "tulle" i armene om noen dager :-) Er forresten 39+5 idag. Er også veldig spent på hvordan det blir denne gangen. Hvordan det starter og hvor fort det går. Har vært rolig og avslappet angående fødselen hele tiden, (håper jo at det skal gå like greit som sist) men etter at jeg hadde denne dagen med masrier, så ble det litt nær min egen termin og kanskje litt for reelt... derfor er jeg ikke fult så rolig som jeg i utgangspunktet har vært... og kjenner etter tegn hele tiden nå... Lykke til med fødselen til dere begge Vi får oppdatere hverandre om hvordan det går med oss Vil vi få forholdsvis like fødsler med nr to også? Det er forøvrig 4 år siden min første fødsel. Hvordan er det med dere?
OdaX Skrevet 19. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2009 2 år siden sist her. Håper det går like kjapt og greit denne gangen også,selv om det ble ganske så intenst når det gikk så raskt:-S i følge jordmor kan jeg innstille meg på at det går enda raskere denne gangen,pga alle murringer og vondter jeg har kjent på...håper hun har rett - gruegleder meg til fødselen:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå