Gå til innhold

Ville dere syntes det var greit at samboern deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ca 3-4 uker etter fødsel dro bort en helg for å starte hyttebygging med familien, for så fredagen etter det dra på sin årlige kamerat-tur i skauen i 8-10 dager ca.

Å om dere itillegg hadde en 2åring, ville dere sagt noe på det??

Planen var at dersom babyen ikke fikk kolikk eller det var andre problemer skulle det gå greit at han dro på turen sin som har gleder seg HELT forferdlig til. Men så plutselig var det denne hyttebygginga hele helgen før det oxo, var kun da det passa for fam hans å dra..ingen spurte meg,hehe..

Hva hadde dere sagt? Ingenting som meg, eller hadde dere sagt NEI du får ikke dra?hmmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe jeg.

Men det har bydd på mange problemer i lengden hos oss, siden det jo bare ble mer og mer han "måtte" være med hele tiden:(

Skrevet

vil jo ikke være en sur gledesdreper som ikke lar samboern gjør noe utenfor hjemmet..men samtidig kunne det ikke kommet mer ubeleilig! jaja..

Skrevet

Jeg hadde latt han dra på begge deler. Hyttebygging så måtte han ta med seg 2åringen. Her i huset så hadde det igrunn vært en selvfølge og hadde ikke trengt å si det engang. fVÅre familiemedlemmer blir sure om det ikke følger med barn når vi kommer, uansett hva vi skal gjøre.

Min mann (ex-mann nå) dro til spania på tur en ukes tid når jeg hade en to åring i hus og en baby. Hadde ikke falt han inn å nekte han det.

Skrevet

For å være helt ærlig så ville min mann aldri ha kommet på å dra på den turen med kompisene så tett inntil fødselen. Det vet jeg fordi han avlyste sin årlige hyttetur en mnd etter at babyen vår ble født.

Hadde han ønsket å dra hadde jeg sagt at han kunne bli med i helga, men 8-10 dager hadde jeg ikke gått med på nei. Han kunne ha fått kost seg på disse turene hvert år resten av sitt liv, men ikke i den første tiden etter fødselen.

Kvinnen går svangerskapet ut, hun føder barnet. De første 6 ukene etter fødselen bør mannen sette av til å hjelpe kvinnen til å restitueres.

Skrevet

Min mann hadde selv valgt i bli hjemme da han ønsker å være med barna sine. Nyfødtperioden går fort. Gutteturer drar han på når barna har blitt litt større.

Skrevet

Man er to om å få barn... Jeg hadde forventet han skulle bli hjemme. Syntes det er rart av familien å i det hele tatt spørre han om hjelp når han er nybakt pappa. Han måtte valgt å bare gjøre en av tingene ihvertfall.

Skrevet

Hadde ikke kommet på tale har i huset iallefall...!! Og hans familie hadde ikke vært så fjerne at de spurte han om å bli med!!! Spør om det er greit at du tar deg en tur (UTEN ungene) i 10 dager, etter at han kommer hjem, så får vel pipa en helt annen tone... (ja, jeg vet at det ikke går om du ammer osv., men bare spør) :P

Skrevet

For meg ville det overhodet ikke ha vært greit!

Skrevet

Over hodet ikke aktuelt for meg å godta noe slikt. Er det et tidspunkt du trenger hjelp og støtte fra mannen, og avlastning med eldstemann så er det de første månedene etter fødsel. Og jeg vet mannen min er enig, han ville aldri funnet på å reise fra meg da. Og han er uansett ingen hyttetur mann, vi reiser ikke på gutte- eller jenteturer, vi. Jada, sikekrt kjedelig, men vi trives best med å reise bort sammen som familie. Venner kan man møte innimellom, trenger ikke reise bort med dem, det hører ungdomstida til..

Uansett, svaret er nei, ikke greit

Skrevet

Hyttebygging en helg - greit!

Guttetur i 8-10 dager - IKKE SNAKK OM (før ungene er tenåringer og klarer seg selv)!

Skrevet

hadde ikke hatt problemer med det..

Skrevet

Hadde ikke vært noe som helst problem for meg at han hadde dratt, men han hadde nok neppe funnet på å dra.

Skrevet

Jeg hadde nok sagt det er greit at han dro på hyttebygging om han tok med 2 åringen, men noen guttetur hadde det ikke blitt denne gangen.

Jeg forstår ikke at han ikke selv tenker så langt. Det er vel hanns unger også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...