LilleBebinMammanSin Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 ??? jeg hører så mye forskjellig... og vist jeg ikke kommer i gang av meg selv, blir jeg satt i gang to dager før termin..(om 5 dager) fordi jeg er så lita.. dere som har blitt satt i gang? hvordan opplevde dere det? JM sier at det oftere kan ende i KS og event tang og sugekopp ved igangsetting... opplevde du det? *jævlig nervøs* siden JM også sier at går det med meg, så er det bare så vidt.. for jeg er så på grensen... vet ikke hva jeg ska gjøre for å roe meg ned egentlig...
Volcano Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Jøss, det var da litt av en jordmor! Jeg ble satt igang, men det var fordi både slimproppen og vannet gikk, og fødselen likevel ikke startet.. I løpet av en dag fikk jeg to pille-kurer som skulle sette meg igang og da startet det ) For min del var det litt langvarig fødsel, men det gikk helt fint. Ingen bruk av sugekopp eller tang. Det jordmoren din sa om at det oftere kan ende i KS og slikt, er nok bare i forhold til vanlig fødsel som starter helt av seg selv. Det betyr ikke at det er veldig vanlig at igangsetting av fødsel ender med drama. Ikke bekymre deg for det, for det går nok helt fint skal du se! ) Masse lykke til!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Jøssenavn, for en jordmor! Jeg ble satt igang pga tidlig vannavgang, og opplevde det som helt fint. Ikke sugekopp eller noe, klarte det også uten smertestillende så det kan jo ikke være sååå mye verre? Det kan visst gå litt fortere, men da er man jo bare fortere ferdig, ikke sant? Ikke hør på jordmor, hun hørtes helt bak mål ut. Lykke til, jeg tror det går kjempefint :-) Jeg hadde ikke gruet meg for å bli igangsatt neste gang.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Jeg ble satt igang sist og så ikkeno til hverken tang eller sugekopp jeg :-) Fikk drypp i armen, som de økte jevnt og trutt etterhvert som tiden gikk. Det jeg syntes var kjipest med det var at jeg hadde ctg måling på hele tiden og måtte derfor ligge i sengen nesten hele tiden. Men selve fødselen gikk veldig fint, og fra 3cm åpning til hub var født gikk det 4 1/2 time :-) Men det er nok litt raskere enn normalt da... Så eneste rådet jeg kan gi deg er å gå inn i fødselen med et åpent sinn, og rett og slett ta tingene som de kommer. Masse lykke til !!!
Gjest Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Det jordmoren sier er i og for seg riktig, det ER større risiko for dette (er en god grunn til at de aldri igangsetter en fødsel dersom det ikke er god grunn til det), men risikoen er ikke så veldig mye større heller. Du kan også risikere mer maserier (drar ut i tid uten effektive rier eller styrtfødsel), men mest sannsynlig får du en normal fødsel :-) Jeg har født 3 barn, en igangsatt med modningspille, og jeg måtte verken ta KS eller bruke tang/vakum, men jeg fikk styrtfødsel da. Var ikke noe godt der og da, men deilig å bli fort ferdig i ettertid :-) Du skal se dette går veldig bra! Prøv å ikke grue deg for mye, de aller fleste igangsatte fødsler går helt normalt for seg!
babymaker med 2 små jenter! Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Jeg er en av de jordmor forteller om.. som ble satt i gang ved at de tok vannet .. fikk ingen effektive rier.. ble satt på epidural og drypp.. fikk ikke press rier og endte med vakum (ikke langt unna keisersnitt) 12 timer fra de tok vannet til lillemor var ute. Så jeg håper på å slippe i gangsetting neste gang Vurderte lenge nå om jeg skulle svare deg på inlegget siden du har fått så mange positivesvar her Håper du veier de positive inleggene her mer enn dette ene fra meg! For jeg vil ikke skremme deg! Men bare si at jormor nok kan ha rett i det hun sier også. Men hvor vanlig det som skjedde med meg er vet jo ikke jeg..
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 jg fødte en sønn for 3uker siden (1mnd fortidlig),blei satt igang pga hypertensjon.. jg fikk også beskjed om at d kunne ende m hastekeisersnitt,men d var pga blodtrykket mitt el hvis pulsen hans ble svak.... vannet mitt blei tatt,skjedde ingenting på 2,5 time.. så satt riene igang og da gikk d 1time og 30min og 2 pressrier så var prinsen ute så har ikke noen dårlig erfaring med d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå