Gå til innhold

Hvordan definerer du en god omsorgsperson?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Person som har evne til å se andres behov, kunne lytte og vise empati.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Rettferdig, empatisk, forståelsesfull, forklarende, lyttende, inkluderende. Sånn generelt sett.

Gjest Tale30
Skrevet

Etter å ha vært på BiM og DiB en stund så har jeg inntrykk av at den gjengse oppfatning her inne er:

En person i stabilt forhold med barnefar

Økonomisk sterk. Skal aldri gå tom på konto, eler ha en regning som går over dato

Skal ha sertifikat og bil, helst en bil av nyere modell med isofix feste

Skal ha hus og helst båt eller hytte (barnet vil jo trenge avveksling)

Det er ikke så farlig med hvilke holdninger man gir barna i forhold til mobbing, så lenge man har Reima dress tilgjengelig.

Hehe, ikke for å provosere, men det er utrolig mange her inne som er fokusert på materielle ting :)

Skrevet

Det er gjerne de materielle tingene jeg føler jeg må forsvare når folk har stilt spørsmål ved mine omsorgsevner siden jeg fikk barn som 17åring.

Nå som jeg er 26 reagerer ikke folk på at jeg er mor, for jeg er ikke lenger for ung. Helt til de hører at datteren min straks er 9 år.. Da er jeg plutselig ikke nødvendigvis skikket alikevel bare fordi jeg VAR veldig ung da hun ble født.. ;)

Jeg får spørsmål om barnefar, inntekten min, hva slags jobb jeg har og om jeg har tatt artium. Spørsmål som jeg sikkert ikke hadde trengt å svare på om barnet mitt var 1 år, og jeg ikke var "for ung" da hun ble født.

Det som er gøy er å alltid svare spørsmålene med "bla bla bla, enn du da, hvordan er forholdet ditt til barnefar?" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...