ditte&malusken&lillebror Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Hva bør man se etter når man skal finne megler for å selge boligen sin? Har du brukt noen som du er fornøyd eller missfornøyd med? Ca hvor mye må man regne med å betale en megler?? Håper noen kan hjelpe.. Så og si bestemt oss for å selge leiligheten og finne oss et hus, men er suuuperskummelt..
ditte&malusken&lillebror Skrevet 18. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 18. april 2009 Prøver meg på en liten dytt
Elfi regndråpe Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Det er jo ofte greit å bruke den samme som dere kjøpte av så har de litt kunnskap om boligen. Eller hvis det er borettslag så har de ofte en egen megler og vet da også mye om disse boligene. Eller du kan forhøre deg rundt og så velge etter pris. Du må nok regne med 40-50 000 kr. Det er veldig dyrt!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Jeg ville sjekket GuleSider for megler i området, kontaktet de som har gratis verdivurdering. En 2-4 stykker for å se hva de mener de kan få for boligen. Se megler litt an, er de gode å snakke for seg, hyggelige og liker dere de- det er ofte viktig. Så høre hvem som skal ha hva for å selge boligen, er ofte store variasjoner i provisjon ute og går. Hva er inkludert, må en betale flere visninger utenom om en trenger det? Sanne ting.... Så sette dere ned, fint om begge er med på vurderingene så dere ser an megler.... Jeg ser ikke noe poeng i å måtte bruke den dere kjøpte boligen av, er det mange år siden jobber gjerne ikke samme megler der, eller de har solgt så mange boliger siden at de ikke husker det likevel. For oss ble ikke det et poeng, vi kjøpte at en megler som jobber i et firma vi absolutt IKKE ville bruke. Og det var 5 år siden. Vi endte opp med samme megler som vi kjøpte boligen vi skal flytte inn i, fordi han var veldig hyggelig og hadde minst provisjon av de vi sjekket. Hadde 4 verdivurderinger. De lå på nesten samme provisjon, men noen hadde visningspris utenom... Lykke til Hilsen en som rydder og fikser hjemme til visning på mandag- andre gang og håper å få solgt for er slitsomt å ha det så rent og pent hele tiden når du er gravid i uke 33 og rimelig sliten med en ett åring hjemme....
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Og ja det er skummelt men ordner seg altid. De tar oftest provisjon, megler vi har valgt tar 2,2% og får vi den prisen vi ønsker tror jeg det er rundt 60-70 tusen han tar for jobben. Men kommer markedsføring og diverse utenom- også lurt å sjekke hva som er inkludert. Sjekk også hva andre tilsvarende leiligheter i området ligger ute for på Finn- gå gjerne på visning
Alba44 Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Vi har veldig dårlig erfaring med Ring. Arrogant skitstøvel av en megler som fikk passet sitt påskrevet av meg, ja. Hehe..
ditte&malusken&lillebror Skrevet 18. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2009 Tusen takk for svar alle sammen! Da har jeg en ca plan på hvordan jeg skal gå frem. Vet nesten ikke helt om jeg tør.. er jo så trygt å bare bli boende, men måå ha mer plass, hehe!
digger Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 Det kan lønne seg å få inn anbud fra 3-4 stykker. Er store prisforskjeller. I tillegg får du jo møtt de personlig og danner deg raskt et inntrykk. De fleste kommer jo på gratis befaring. Her er det penger å spare, hvertfall i Oslo:-)
Saltlakris Skrevet 18. april 2009 #9 Skrevet 18. april 2009 Vi brukte Aktiv forrige gang og var veldig fornøyd. Både meg og mannen har jobbet som meglere, selv er jeg utdannet til det. Anbefaler egentlig å dra på noen visninger jeg. På befaring er megler alltids hyggelig og i selgermodus, men på visning får man se hvordan jobb de faktisk gjør når de skal presentere en bolig. En annen ting er å ikke nødvendigvis velge den billigste, eller den som mener han kan få mest for boligen din.. Se an den du har best kjemi med, og som virkelig ønsker å selge for deg. Han eller hun gjør sannsynligvis best jobb. Det er bedre å betale litt mer å få en engasjert megler som selger boligen til en god pris, en å ha en billig-megler som kanskje får mye mindre for den. Gode meglere jobber mye med interessentlistene Anbefaler også å ta inn flere stykker på befaring Hør hvem venner og kjente har brukt, og om de er fornøyd! Og husk, man kan prute på meglertjenester!!
erteposen + 4 Skrevet 18. april 2009 #10 Skrevet 18. april 2009 Det varierer fra sted til sted, men vi holdt oss til de "gode gamle". Vi valgte aktiv som hadde solgt mye i vårt område, og en megler der som vi hadde vært på visning med og som også ble anbefalt. Han var akkurat sånn som vi liker en megler skal være og han gjorde en super jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå