Gå til innhold

Forvirra

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge bim har jeg termin 3 desember og er 8 uker på vei, 229 dager igjen.

I følge babyverden har jeg termin 2 desember og er 7 uker og 5 dager på vei.

I følge svangerskapboken har jeg termin 30 november.

Jeg skjønner det at jeg må vente til ul for å få en mer sikker termindato, og den eksakte datoen er jo heller ikke så veldig viktig. Men, er jo greit å vite om jeg er i uke 7 eller 8, for leser jo fra uke til uke og skaper relasjoner til hvor langt jeg tror jeg er kommet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEI, skjønner hva du mener, men hvis du tar datoen for første dag i siste mens legger til et helt år og så trekker fra tre måneder og legger til 9 dager har du termin datoen, det var det legen min fortalte meg..

Når er det du hadde første dag av siste mens??

Jeg hadde 3 februar, legger til et år, så er det fortsatt 3 februar, og så trekker du fra tre måneder, da får jeg 3 november og legger til 9 dager så blir det 12 november=)

Men dette er hvis man har vanelig syklus, altså 28 dager=)

Skrevet

Da blir det 3 desember til meg, siste dag var 23feb. Er litt merkelig at det skal være så forskjellig fra kilde til kilde..

Da blir det 3 des jeg kommer å forholde meg til frem til ul i alle fall :)

Takk for hjelpa :D

Skrevet

Her på BIM fikk jeg opp termindato 16.11, babyverden.no sa 15.11 og legen min kom frem til 13.11.

Det at legen min kom frem til stod det også om i en svangerskapsbok jeg fikk på legekontoret. Det er visst en gammel utregningmetode kalt Naegels (?) regel eller noe i den dur.. Der tar du første dag i siste mensturasjon (som for meg var 6.februar) legger til 7 dager (6+7=13) og trekker fra tre måneder.

Og voilá, 13 november :) Så dette er den datoen jeg forholder meg til frem til ul hvertfall :)

Men dette var en måte som var mest korrekt på de som hadde regelmessige 28 dagers sykluser da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...