klorin Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Hadde tegningsblødning på torsdag, men ingen andre tegn til fødsel. Snakket med føden og fikk beskjed om å gjøre meg klar til fødsel torsdag kveld. Ingen ting har skjedd etter torsdag. Nå er det lør og termin var 13 april. Noen som kan hjelpe meg eller har opplevd lignende? Har litt menssmerter men ikke mye
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Jeg fødte 20 timer etter tegningsblødning. Fødselen begynte ca 12 timer etter blødningen. Blødningen startet i 11 tiden, fikk så mensmurringer utover ettermiddagen. I seks tiden begynte riene å komme, ca hver halvtime. De begynte så å komme oftere utpå kvelden, og vi tok tiden fra ni tiden. halv ett var vi inne på sykehuset, jeg var da i aktiv fødsel (3 cm åpning og regelmessige rier). Bebisen kom ut rett over åtte. Dersom du er i form, prøv å gå tur, gå i trapp eller stryk klær/vask vindu. Men bare hvis du er i form!!! Alternativt så får du invitere gubben til en aldri så liten hyrdestund. Det virker som du er klar, og fødsel rett rundt hjørnet. Tyngdekraft eller hormoner fra partnerens sæd kan fremskynde riene. Med nummer to så fikk mannen min aller siste sjanse før fødsel. Skjedde det ikke noe da, så fikk han ikke komme til før etterpå - uansett. Men det gjorde susen, riene startet 5 minutter etterpå. Dersom du er moden, kan det være effektivt.
Mor til 3 søte små:) Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Er vel ikke til så mye hjelp, men jeg reiste inn på føden ikke lenge etter at jeg fikk tegningsblødnig. Begge gangene ble babyen født ca 6 timer senere. Hadde uregelmessige rier før jeg fikk tegningsblødning, men det var den som gjorde meg "sikker" på at nå var det vikrelig rier og ikke kynnere. Lærte noe nytt nå når jeg hører at du hadde tegningsblødning på torsdag og fødselen fremdeles ikke er igang!?
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Til HI. Tegningsblødning er et tegn på at livmormunnen holder på å utvide seg, og at en fødsel er nært forestående. Men det betyr jo ikke nødvendigvis at fødselen skal komme igang med èn gang. Det er mange som har opp til 5 cm åpning uten at fødselen er i gang av den grunn. Men forstår jo at du går og venter :-) - det hadde nok jeg også gjort.
klorin Skrevet 18. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2009 Kan det ikke starte snart da. Er rimelig lei av å gå å vente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå