Gå til innhold

Vi har en stortisser og et bleieproblem om natta! Noen tips!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 14 mnd og fyller bleiene med tiss på natta slik at det blir over hele han. Så han våkner tidlig på morgenen fordi han er våt. Det begynte når han brukte 5 bleiene, og da var han på vektgrensen og ble rød rundt bleiekanten så vi byttet til bleie str 6. Da gikk det mange dager før det ble uhell, men så begynte det igjen. Han er egentlig under vektgrensa på 6 bleiene, men 5 bleiene er for små. Så jg tror ikke det kan være det. Noen som har noen tips til oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvilken type er det? libero? pampers

Jeg anbefaler nr 5 med pampers baby dry. Det går også an å kjøpe innlegg som du legger i bleiene som gir ekstra oppsuging.

Skrevet

Det er libero, og vi har vært veldig fornøyd fram til nå. Kanskje det er en ide og bytte merke. jeg har akkurat bestilt tøybleier faktisk. Sikkert bare bortkastet penger, men nå er det bestilt nattbleier for stortissere ;)

Skrevet

Får han mye drikke rett før natten da eller? Kanskje snoppen ligger litt oppåver eller opp til siden eller noe?:) Eller er hele bleien stappe full før det kommer utom?

Skrevet

Hvor får man tak i disse innleggene?? Vi sliter med samme problem. Det har kommet seg litt i det siste, men innimellom går det galt.

Skrevet

En størrelse større enn dagtid, og er det gutt ta den lenger opp fremme enn bak. En truse utenpå holder den stram- samme problem her. Gikk fra Libero 5 til 6 om natten, enda 5 på dagtid- og det ble borte. Pysjen var vår på kanten fremme hver morgen....

Skrevet

Hele bleien er full så det er nok derfor det kommer utfor. En størrelse større kunne vært lurt, men i vårt tilfelle blir det bleiestr 7 på natta og det tror jeg kommer til å bli kjempe stort. Han er gutt, så kan prøve å ha den lengre oppe fremme og kanskje en truse utenpå. Ikke drikker han så mye på kveldstid heller. Kjipt, han våkner jo tidlig på natt/morgenen nå fordi han er våt og lakenet er vått. Stakkar.

Har bestilt tøybleier nå vi. til mange hundre kroner :P litt for moro skyld også da ;) men de var for stortissere på natten, så kanskje det hjelper. Mens vi venter får vi prøve rådene dere kom med :) Tusen takk!

Skrevet

Vi har iallefll aldri hatt uhell med tøybleiene...bruker bambus med ullbukse utenpå. Har også hørt om de som bruker tøybleieullbukse utenpå engangsbleier for at det skal blir tett, visst de ikke vil bruke tøybleier.

Men tøybleiene er gjerne slik at de må vaskes 4-5 ganger før de fungerer optimalt, så ikke gi opp for fort! (kan vere det holder med en gang også da, det har det gjort hos oss;)

Hvilke har du bestilt da?

Skrevet

Bestilte drybees nighttime, thirsties også en bittilish eller noe sånt. Alle var alt i ett bleier. de hadde en god omtale også var det mange som hadde skrevet inn veldig mange brae kommentarer om disse så da ble det de, med ekstra innlegg. tok innlegg av samme merke, for det var jo så mange å velge imellom, orka ikke å sette meg inn i de. Håper vi blir fornøyde :)

Skrevet

Hmm...alt i ett bleier er vel ikke de beste til nattbruk...hos oss holder de ca 3 timer, mens formsydde holder lett 14 timer med ullbukse utenpå. Men eg har ikke prøvd de merkene du har bestilt da...unntaket er drybees da, som er kjent for å vere god nattbleie!

Lykke til:)

Skrevet

Er de ikke? søren ,jaja, vi får bare prøve :) Var jo litt for moro skyld også da ;)

Igår fikk han ikke noe særlig drikke til kveldsmaten siden jeg ammer han etterpå likevell. tenkte på det at han kanskje drikker for mye like før kveldstid. Også hadde han på seg en prinsesse jente truse ;p etter sitt søskenbarn for å holde bleien på plass og imorges var han tørr ;)

Så takk for råd ;) Så får vi se hvordan det blir framover nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...