Gå til innhold

Sover veldig urolig! Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 4 mnd ligger så urolig. I natt måtte jeg ta henne opp og legge henne inntil meg flere ganger, allikevel ligger hun og sparker og er mye våken.

Legger henne kl 18-18.30 for tiden, for hun er så veldig trøtt da. Spiser masse (pupp og flaske) før hun legger seg, men våkner allikevel etter fire timer og skal ha mat, og så hver tredje time eller oftere. Morgen kl. 5...

Skal jeg prøve en ekstra lur på ettermiddagen og legge henne senere?

Videoannonse
Annonse
Gjest janne37
Skrevet

Hei!

Sønnen min på 4,5 mnd var også veldig urolig om natta for eit par veker sidan. Han var ikkje heilt våken, men låg veldig urolig og laga mange lydar....fryktelig irriterande! Blei ikkje mange timane med sammenhengande søvn på meg dei vekene det stod på!

For det varte berre 2-3 veker, no søv han stille og rolig heile natta, berre nattamming 2-3 g.

Har i ettertid lest meg fram til at det kan vere babyens psykiske og/eller fysiske utvikling som forårsaker uroen. Det blir så mange nye inntrykk å fordøye at det går utover nattesøvnen.

Vi har vel alle opplevd å komme heim fra en tur på byen (nattklubb/diskotek/o.l.) og får ikkje sove fordi musikken høyrest inne i hodet mange timar etter en er komt heim....

Når det gjeld leggetid har eg i den seinare tida prøvd meg fram til kor tid siste luren kan/bør vere og kor lang den kan/bør vere for at junior skal sovne på "rett" tidspkt om kvelden. Mengde søvn totalt i løpet av dagen har og innvirkning, men det regulerer seg som regel av seg sjølv. Det er den siste luren som har størst innvirkning på leggetidspkt her i huset.

Håper poden din roer seg om natta snart, det er tøft å ikkje få nattesøvnen sin for alle og ein kvar!

Lykke til :-)

Skrevet

Tusen takk for kjempefint svar!

Hun er fortsatt urolig,men har i det siste greid å utsette legging til halv syv- syv. Føler at det er mer riktig for henne. I natt skal vi prøve (for andre gang) å legge henne på eget rom, for jeg tror hun våkner av at vi legger oss om kvelden. Blir spennende å se!

Så håper jeg du har rett og at hun roer seg om noen uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...