Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Vi har det vel bra sammen, men jeg synes han drikker for mye av og til, pluss at jeg aldri kan stole på når han kommer hjem når han er ute. I går lovte han at han ikke skulle bli sen, ringte meg halv elleve og sa han kom snart. Etter en time sendte jeg melding og spurte om han kom snart. Hørte ingenting, INGENTING før klokka var halv fire om natta. Da hadde jeg prøvd å ringe, samt sendt melding hvor jeg ba han komme hjem. Ble faktisk redd for at noe hadde skjedd. Jeg greier ikke å sove når han ikke er hjemme, og det vet han. Klokka fire kom han ramlende inn, og jeg bare sa til han at han kunne legge seg på gjesterommet nede i kjelleren. Orket ikke ha han snorkende ved siden av meg. Halv fem sovnet jeg, og fem våknet datteren min (5 mnd) og seks våknet sønnen min (2 år)...Mannen min ligger i "koma" nede. Jeg må presisere at jeg er 100 % sikker på at han ikke er utro. Han er bare ute på byen sammen med kameratene sine og drikker. Dette gjør han kanskje hver- annenhver måned. Men han pleier ikke bli så sen! Synes han er uansvarlig og egoistisk som blir så sen, og jeg kan jo ikke få han til å stå opp med barna, han er jo ikke edru ennå! Det irriterer meg vanvittig at han gjør seg fullstendig utilgjengelig når han er ute, dvs. svarer ikke på telefonen eller meldinger (fordi han vet jeg bare maser om at han skal komme hjem). Hva om det skjer noe og jeg må ha tak i han? Ellers er han veldig snill og flink med barna selv om han jobber mye. Takk for at du gidder å lese! Noen som har det sånn?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Når samboeren min er ute på fest gidder eg ikkje avtale noe tidspunkt på når han skal komme hjem, han får nå komme når han føler for det. Syns han er voksen nok til å ta slike avgjørelser selv. Og selvfølgelig forventer eg det i retur. Men eg hadde blitt rimelig sur hvis han hadde sagt et tidspunkt og hadde kommet 5 timer etter det. Hadde også blitt redd for at det hadde skjedd noe. Så min anbefaling er å la han få kose seg med gutta på byen uten å henge over tlf, og forvente at han skal si når han kommer hjem. Det er ikke så ofte det skjer. Han ser garantert på tlf hvis du ringer eller sender mld, men orker ikke ta den hvis du bare "maser". Hadde det skjedd noe, at barna måtte på sykehus eller noe, så ville du garantert ikke hatt med deg en småfull evt. stupfull mann på sykehuset. Hva skulle han ha gjort? Greit nok at han hadde fått beskjed, men det hadde ikke vert noe han kunne gjøre uansett i den tilstanden han var. Når det gjelder å stå opp med barna, så tar eg det når min har vert ute, og forventer det samme igjen hvis eg skal ut. Håper dette hjalp litt, selv om eg tar hans parti litt her
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Takk! Det hjelper, jeg skjønner jo at jeg er litt urimelig, men jeg blir så fortvilet når jeg ikke får sove. Dette er jo mitt problem, så jeg pleier å sove hos foreldrene mine når han skal ut. Men synes jo ikke det er noe vits i det når han lover dyrt og hellig at han ikke skal bli sen! Så i natt ble det en halvtimes søvn. Ellers pleier han å stå opp med sønnen vår i helgene og jeg datteren min. Dette fordi jeg fremdeles ammer om natten og vanligvis tar begge om morgenen og henter og bringer til barnehagen. Han står aldri opp med begge barna. Kanskje jeg skal begynne å kreve dette nå, så får vi ta hver vår dag i helgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå