2trollunger Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Vi bor i Central Queensland, har bodd her i 4 aar, og hvert aar har jeg hatt lyst til aa feire 17.mai i Brisbane. Lurer paa om vi skal ta oss en tur nedover i aar... Har dere deltatt i feiringa? Er det verdt det? Jeg kan jo kombinere det med en tur til IKEA!
Line_85 Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Hei 2trollunger:) Vi har vært med på feiringa de 2 siste årene og skal i år også Det er flest studenter som er med, men er også familier. Vi blir en ganske stor gjeng og toget er faktisk ganske langt. De stenger av gatene for oss og de Australske lurer litt på hva vi driver med. Hm..om det er verdt det? Man får jo litt 17.mai stemning:) Bærer nok litt preg at det er flest studenter (endel drikking osv), men som sagt er det endel andre hyggelige familier også. Etter toget blir det salg av pølser, vaffler og litt sånt. Pluss litt leker, synging og "mannskoret". Det blir arrangert rett ved siden av en park så det er mulig å trekke seg litt tilbake om man vil etterhvert. Hvis dere vil ha informasjon osv så er det bare å spørre (noen venner av meg som er med på å arrangere det i år). E-mail adressen min er [email protected] (ja, det er 2 understreker..hehe). En IKEA tur er absolutt verdt det!
2trollunger Skrevet 18. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2009 Hei! Takk for kjapt svar! Det hoeres jo kjempe koselig ut! Absolutt verdt en kjoeretur paa 6 timer!Og 17. mai er jo paa en loerdag eller soendag i aar, saa det passer bra med jobbinga til mannen min. Jeg faar spoerre/fortelle han naa mens han sitter og ser paa rugby, sa konsentrer han seg ikke om hva jeg sier uansett! haha! Jeg sender deg en mail hvis vi bestemmer oss for aa komme!
Mercier Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Hehe, måtte flire litt av rugby-kommentaren din.. :-) Vi er fremdeles i Norge men her er det fotball som står i fokus hver helg for tiden (spesielt AFL da, men noe rugby også). Uansett, jeg har sagt til min kjære at når vi kommer oss til Brisbane så ønsker jeg at vi deltar på feiringen i Brisbane, rett og slett fordi det gjøres ganske mye ut av det, og det er definitivt en måte snuppa vår kan få et inntrykk av hvordan Norge feirer sin nasjonaldag på. Det er nok som line_85 sier, at det er mange studenter, men de gangene jeg har vært der har det alltid vært familier med små barn tilstede også. Og med alle studentene som har vært innom og snappet opp en australier, er det ikke umulig at akkurat den gruppen vil øke jevnt og trutt i årene fremover. ;-) Håper dere får en fin dag! PS. Ikea er enormt stor og flott i Brisbane, så det kan sikkert være vel verdt en tur i samme slengen som du sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå