Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Jeg var tolv, og gikk siste året på barneskolen. Jeg var lang, tynn og bleik, og velsignet med tannregulering. Vi gikk med seleshorts, USA-sokker og bluse på sokkedansen på skolen. Lærerne hang opp noe vi mistenkte var juletrelys, vi fikk små lodd når vi betalte 20 kr i inngangen. Da var pizza inkludert. På kassettspilleren fortalte Michael learns to rock oss at han verken var skuespiller, filmstjerne eller den heldige eieren av en bil. Vi danset slow, guttene hadde gelé i håret, jentene hadde sprayet luggen høyt opp og til siden. De løsaktige jentene i C-klassen hadde sminke, noen til og med bomull i BHen. Jeg hadde ikke pupper i det hele tatt, men hadde for min egen selvfølelses skyld en topp som kunne passere som en BH uten kopper. Jeg var grønn av misunnelse på venninnen min som ble sammen men Ole Martin, som vi alle tre i klikken min var dødsforelsket i. Men jeg var sjeleglad for at det ikke var min pappa som var vakt. Moren til Birthe hentet oss klokken ti, vi var oppspilte og svette og hadde nye hemmeligheter å dele. Vel hjemme betrodde jeg dagboken min al hjerte og smerte, men også det lille håpet jeg ante i det fjerne. Kanskje det egentlig var meg han ville ha likevel? Og denne tiden kommer aldri tilbake. Kanskje like greit. Eller..?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Jeg fikk mitt første barn i 1994;) Så det året gikk til babystell og kos:) Men ellers minnet det litt om mine tenår på 80-tallet, da vi hadde Ball-bukse og Ball-genser, eller 501-bukse, hvite tennissokker med blå og rød stripe og seilersko. Tupperingen var den samme. Vi hørte på Careless Whisper, vi:) Og Should have known better, og slike melodier. Love hurts og Dream on var bra hiter på hjemme alene fester;)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 jeg forsetter... Året var 1995, å jeg gikk siste året mitt på barneskolen. Jeg hadde lys dongri bukse med hull på kneet, Converse ( den gang kalt Basketsko..røde) og T-skjorte med et eller annet motiv ( selvsagt sort hvitt) . Håret var sprayet opp , og en lys lys diskre lebestift var på. alle var vi parfymerte med Date! Jeg var blond, små lubben og lys lys lys i huden . Det var tirsdag, og elevkveld. Vi betalte 10 kr i døra, 5 for pizza og 5 for brus. 3 kr for en kopp popcorn. Lyset var slukket på gymsalen, Metallica dundret fra kasetspilleren... Nothing else matthers.... Gøran, forelskelsen min i 8 klasse kom innom for å digge musikk med kompisene.. Jeg , Lise & Anette satt på noen pulter som var skøvet til side , da Gøran ( med enorme mengder Axe under armene og gele i håret ) kom selvsikkert bort til meg, tok meg i hånden og ville danse. 3 HELE danser... Guuuuud så forelsket jeg va, og enda værre ble det :-) Kl 22 ble lyset slått på. da var det slutt. Gøran stakk tilbake til kompisene.. Å da jeg ble hentet så jeg Gøran sykle hjem med Lise............ sorg, krise, katastrofe..... Dagen etterpå fortalte Lise at de satt på forballbanen å pratet til kl 23!! Kjærlighetssorg........ Idag er jeg småbarnsmamma , og lykkelig samboer... Men ikke med Gøran..
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 Hehe, alt var så intenst i den alderen der. Og man hadde de "verste" årene foran seg. Jeg er sjeleglad for at man bare er tenåring en gang! Nå er det ikke lenge igjen til jeg selv har tenåringer i hus. Og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte... men tror det blir artig å være tilskuer til tenåringsdrama og ikke være hovedpersonen i det. Jeg gikk på en ganske kristen skole i 6. klasse, så vi hadde ikke (avslutnings)dans der. Men jeg husker jeg fikk mitt første tungekyss av en gutt i klassen som het Stig. Vi var kjærester, men hadde bare holdt hender. Helt til den nydelige forsommerdagen vi snek oss inn i bomberommet og klinte hele friminuttet. Hadde vi blitt funnet, så hadde det blitt ramaskrik! Det var ikke lov for gutter og jenter å holde hender på skolen engang... Vi var sammen i hele to uker til etter det, så gjorde han det slutt med meg. Jeg deppet ikke så altfor lenge, for ti minutter etter Stig ringte og gjorde det slutt, så ringte bestekompisen hans og spurte om sjans. Jeg trodde lykken til ungdomsskolen var sikret, når man begynte der med en kjæreste som gikk to trinn over, men dessverre klippet jeg mitt superlange hår helt kort, og kjæresten min gjorde det slutt med meg. Nå er dette et helt liv siden, og jeg har heldigvis en mann som ikke gjør det slutt med meg om jeg klipper håret, hehe.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 Uff... Året var 1999, og vi gikk på ungdomsskolen. Vi hadde sorte og hvite buffalosko på beina, dongeribukse med splitt bak og loddrett søm foran. Rundt armene dinglet det sikkerhetsnålarmbånd med masse perler i, og vi hadde lyseblå strikkegenser med 69 på, fra Only. Noen hadde også gått til innkjøp av Miss Sixty, Luis og Tobacco-bukser. Håret var dratt stramt bakover i en hestehale, eventuelt bustet til bak og festet med hundrevis av spenner. Øyenskyggen var lyseblå eller rosa, og vi luktet bodysplash og tommy girl. Gutta luktet davidoff og hadde rett-opp-lugg. Vi sendte tekstmeldinger med bamser og hjerter kreativt utformet av diverse paranteser, punktum og andre tegn. Hadde du ikke nokia blei det ofte litt feil, men de fleste hadde nokia 3210 uansett. Vi gikk på ungdomsklubben, betalte 10 kroner for å komme inn, men måtte puste på dørvaktene. Ciderlukten hadde vi skjult med store mengder Extra sweet mint (den sølvfarga vet dere). Vi hadde hver vår 10-pakning med petterøes, som vi smugrøyka oppe i skogen eller ved kirken. Inne på discoteket vrengte anlegget fra seg Scooter og Britney Spears, og jentene danset vilt til "Lady marmalade". Vi siklet etter de tøffe 10.klassingene med saggebukser og DC-sko, og de som gikk i første på videregående kom utenfor med mopedene sine. Ungdomsklubben var åpen til klokken elleve, men måtte noen ganger stenge fordi en eller annen drittunge hadde drukket seg drita og knust en rute. Noen ganger ble de også tauet av purken, og måtte kjøre majabil hjem til foreldrene. Alkoholkonsumet skjedde ellers for det meste i et åpent skogområde eller en nedlagt speiderhytte, og vi tissa bak buskene, klinte i busskuret og gren våre tapre tårer på våre regnvåte venninners skuldre. Vi drakk for det meste Martini bianco eller Korsenkorva blandet med fanta exotic, men noen hadde også lært seg å like hvitvin eller øl. Alkoholen var innkjøpt av en eller annen storebror eller fetter som trengte bensinpenger til sin "nye" bmw, og som fikk noen slanter av oss for arbeidet. Vi delte som regel en halvflaske. Turen til og fra fester skjedde som regel til fots eller med buss, men helst til fots - to bussturer kostet det samme som en 10-pakning med petterøes eller prince mild. Vi stjal marlboro av pappa, men de var så sterke at vi vrengte oss innvendig. Vi hadde hemmelige ord, som "durken" og "sticks", for at våre foreldre ikke skulle skjønne hva vi snakket om. Vel hjemme, overdusja med tommy girl og innsmurt i pakkesvis med extra (noen hadde også en flaske med exit i skuldervesken sin) var vi sikre på at våre foreldre ante fred og ingen fare når vi på slaget elleve kom inn døra og smilte pent til folka. Jeg har senere fått en mistanke om at de gjerne visste mer enn vi trodde, men er ihvertfall takknemlig langt inni sjela for at jeg slipper alt det stresset lenger=)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #9 Skrevet 18. april 2009 hehe det høres ut som min ungdomsklubb, bare at jeg var der et par år senere... Men klesstilen hadde ikke forandret seg nevneverdig.. Hos oss var det derimot 18 år som øvre grense, så utenfor sto alle de kule gutta på 18-20 og leita etter et smårips å ha med i bilen.. Vi røyka prince eller marlboro mild, men helst lucky strike.. Hjemmefestene begynte alltid om uskylde pysjfester, og fordi foreldrene alltid stakk ut kom det alltid gutter innom.. Barskapene ble tømt litt diskre.. herre så glad jeg er fordi jeg er over det der!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #10 Skrevet 18. april 2009 hehe, mye gode historier her Virker som om det er ganske vanlig overgang fra barneskole til ungdomsskole - fra uskyld til jævelskap..?
Gjest Tale30 Skrevet 18. april 2009 #11 Skrevet 18. april 2009 Jeg var på min første Roskildefestival i 1994, alt annet det året er glemt Å gå fra å bli nekta i døra på utestedene med falsk leg til frihet på festival satt sine dype spor
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #13 Skrevet 18. april 2009 I 1994? Da var jeg VIP sjåfør på Lillehammer, mens mann og 4 barn fra 2-10 år var hjemme.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #14 Skrevet 18. april 2009 Gikk på BI, ute på byen minst én gang i uken, stadig nye kjekke gutter.. mange morsomme fester, reiser, hytteturer, hehe, en veldig morsom og bekymringsløs tid og alle muligheter for fremtiden lå foran meg. Skulle gjerne hatt de årene igjen!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #15 Skrevet 18. april 2009 Da var jeg russ:) Hørtes ut som du hang litt etter på moten tror jeg...litt sånn 89/90..hehehehe.. Men du var jo litt yngre
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #17 Skrevet 18. april 2009 Året var 1994... Skoleball... Hatet å pynte meg, fant et skjørt i skapet til mamma, et fælt et. USA-sokker og støvler, litt kraftige. Røkejakke over en altfor lang skjorte --> lekkert!! Jeg var den venninna som bare "var der", stakk meg ikke ut på noe vis. Så kom min mer "utstikkbare" venninne med Whigfield-fletter i håret. Dere husker dem? Og åletrang kjole. Det var hun som fikk danse med gutten alle var forelsket i (som forøvrig senere viste seg å være homo). Fortsatt 1994, første fylla! 4 øl og jeg spydde gjennom nesa. Jeg klina med han jeg var forelsket i...........og tre av hans kamerater........ Hurra!!! Men det ble menneske av meg også ;o)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #18 Skrevet 18. april 2009 1994 var et grisebra år, jeg var 16, hadde slanket meg over et par år, med litt resultat, men dessverre ikke så bra resultat som jeg skulle ønske, men da kom lungebetennelsen, kanskje fordi jeg røyket for mange Prince mild, den var var fæl, vond og lang, den varte i hele 4 uker denne ulumskheten, men etterpå var jeg sjeleglad, blek, atskillig kg lettere, og en super kropp på 62 kg! Jeg kom meg ned til 59 kg etter hvert. Jeg var blitt en babe, som gutta ville ha. Selvfølgelig var jeg egentlig altfor tynn i forhold til min høyde og beinbygning, og det gikk som det måtte gå, jeg la på meg igjen. Ellers hadde jeg langt lyst år, som jeg fortsatt har, men med en litt annen variant, jeg brykte 501 Levis jeans, brukte trange ribbestrikkede topper med en vest over. Og skinnjakke. Semsket. Men selvfølgelig ingen frynser. Jeg var avgangselev ved grunnskolen, gjorde det bra på eksamenene og gledegruet meg enormt til å begynne på videregående. Jeg begynte dette året å dra på offentligfester for å drikke meg drita og rote med tøffe gutter. Og henge med venner seff. Sniffet også en del bensin. Musikken vi hørte på var Metallica black album, men den hadde vi jo allerede hørt på i 3-4 år, Pearl jam, Ace of Base (All that she wants), Nirvana og sikkert en del annet. Gud, som jeg digget denne tida! Kunne gjerne opplevd det igjen ja!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #20 Skrevet 18. april 2009 hm... mistet jomfrudommen i 1994 hehe
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #21 Skrevet 18. april 2009 1994 fikk jeg min første kjæreste. Han var 15 og jeg var 14. Jeg syntes han så sånn middels ut, og var slett ikke forelsket. Men jeg ville jo gjerne ha en kjæreste. Et par uker før jeg ble konfirmert hadde vi sex. Det var heller mindre godt. Samme sommer reiset jeg på ferie sammen med en venninne og hennes familie. Fortsatt var jeg sammen med han som jeg ikke egentlig likte. Men på den positive siden var selvtilliten min bedre av å ha kjæreste og å ha hatt sex, så den sommeren klinte jeg med en masse kjekke gutte uten tanke på han som jeg liksom var sammen med. Fortale han ikke en gang at det var slutt, lot bare være å ta kontakt (herlig enkel løsning).
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #22 Skrevet 18. april 2009 Hm.I 1994 ventet min mann barn med en annen. Jippi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå