Gå til innhold

Faen... Nå ble jeg lei meg:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei jente på 7 mnd, og vi har selfølgelig lyst på en til.

Saken er den at jeg har ingen jobb å gå tilbake til, jeg kan sikkert få meg en jobb men har hatt flaks med den jobben jeg hadde, den var meget godt betalt, og derfor har jeg veldig fin lønn nå som jeg går hjemme.

Vi har snakket om å kanskje begynne med nr 2 snart med tanke på at hvis jeg skal gå hjemme et år til så er jeg avhengi å ha så mye som mulig når jeg går hjemme. (det hadde sikkert dere også ville)

Har et godt forhold til mamman min, og sa det som det var til henne, hun rådet med sterkt med å vente med nr 2 til hvertfall snuppa var eldre, men da har jeg pluselig ikke råd til å gå hjemme hvis jeg skal drøye et år til med å få neste man:(

NEI det er ikke bare økonomiske grunner til at jeg får en til, men man må jo tenke litt over det også. hun sa det at da kom jeg ikke til å få noe tid til henne jeg har nå, og det ville bare bli mas. Vesla er jo da ca 17+++ Mnd hvis det går fort da.

Vil ha 2 tette, men jeg vet hvor slit det er hvis ikke økonomien er på stell, det tærer i hvertfall på forholde. sambo mener vi burde sette i gang hvis vi skal kunne ha det "greit" i tiden fremover..

Skulle ønske mamma bare sa "Ja det skjønner jeg godt jenta mi, men det blir litt slit i starten"

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å høre på mammaen din vet du.

Hun har et poeng da. Det er travelt med to tette, og du får selvsagt mindre tid til nr.1 når nr. 2 kommer. Men det gjør du jo uansett om nr. 2 kommer nå eller om noen år. Mye avhenger nok av hva dere gjør det til selv.

Selv har jeg to tette, og ville definitivt ha valgt å ha større aldersforskjell på dem enn de har. Men for all del, to tette har sine fordeler også:)

Skrevet

Du må ikke høre på mora di. Skulle jeg ha hørt på min mor, hadde jeg vært barnløs!

Skrevet

Det er ikke mamman din du skal lage barn med så ingen grunn til å la hennes ord veie så tungt.

Skrevet

Jeg vet jeg ikke må høre på henne, men hadde vært så mye lettere hvis hun heller hadde støttet det:(

Alle tenker jo på økonomien når man skal gå hjemme.

og det er ikke lettest å få jobb i dag med denne finans krisen akkurat.

Om det er 17mnd +++ eller 3 år, merker jeg mye forskjell på det eller??

Jeg ble så deppa nå.

Skrevet

...Men, jeg trodde det var slik at man måtte ut i jobb igjen etter endt fødselspersmisjon for å kunne ta ut ny, altså at du må jobbe minimim seks måneder for å opparbeide deg rett til ny permisjon? har du ikke samme jobben å gå tilbake til etter endt permisjon? For hvis du har det, vil du jo få samme beløp om du venter ett par år. eller er det slik at du ble oppsagt?

Skrevet

Det lureste ville være å sykemelde meg. selv om det kanskje kan oppfattes litt stygt.

Nei jeg har vært vikar der i 6 år, sånn av og på hele tiden, tjent såpass bra at det har lønt seg for meg.

Og nå som det er nedbemanning så har jeg ikke noe å gå tilbake til.

Jeg tenker på det heele tiden:(

At jeg må "spille" korta mine riktig, for en til vil jeg ha uansett nå eller siden.

Man vil jo ha mest mulig når man går hjemme.

detter drastisk ned i mnd hvis jeg venter et par år for å si det mildt:(

Skrevet

Jeg har to tette. 15 mndr imellom, og det går helt greit, har masse av tid til hu som nå er 19 mndr,selv om jeg har en baby på 4 mndr. Og i tilegg har jeg tvillinger på 10 år. Går så greit. Hadde kjørt på nå om jeg var deg. Eller for å si det sånn, følg hjertet ditt:)

Skrevet

Får se hva jeg gjør:) regner med at vi kjører på;) Takk for koslige svar her inne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...