Gjest Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Hvordan er deres dag? Vår er at jeg sitter med poden 24/7!! han gir meg ikke "fred"!! skal bli holdt av meg hele tiden,sover MAX en halvtime om gangen på dagen,om natten er det max 2 timer,....han klarer å ligge litt under baby gymmen å leke for seg selv,men det tar ikke lange tiden før han vil opp å snakke med mammma...føler jeg har fått meg en skikkelig mammadalt her hehe Kjenner jeg begynner å bli fryktelig sliten,sko ønske han kunne sove litt lengre og ligge litt lengre for seg selv( er j oi en litt hektisk fase nå vi her hjemme da,skal flytte på mandag,så gjerne det gjør det litt lettere for meg å bli sliten)
Lemonia Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Gutten vår sover også bare en halvtime om gangen på dagtid, men han klarer heldigvis å ligge alene i lange perioder. Jeg tror du rett og slett bare må trene ham opp i å klare seg uten konstant oppmerksomhet. Begynn med jevnlige, korte perioder på en matte på gulvet (du kan få spennende mater, f.eks. fra Ikea, med påfestede leker som knitrer, speil e.l. hvis han synes en vanlig treningsmatte er kjedelig) eller under babygym. Hver i nærheten eller flytt ham med deg dit du skal oppholde deg over litt tid slik at han ser at du ikke er borte, og snakk gjerne med ham mens du gjør det du gjør, f.eks. bretter klær, lager mat osv. Etterhvert kan du sikkert øke periodene han ligger alene.
Gjest Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 tusen takk for svar skal kjøpe meg en sånn matte,går i familiebarnehage med lillegutt,og der har di en matte som lager mye lyd,og da klarer han å ligge litt lengre hehe så da må jeg skaffe meg en sånn
Gjest yrild Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Hei :-) Her er det også bare halvtimes blunder på dagen og mat annenhver time døgnet rundt... men lillemann elsker jungle (fisher price) babygymen sin, så han kan ligge 10-20 minutter der flere ganger om dagen. Anbefaler flere lekeplasser for ham så han får avveksling! Vi har tatt noen av lekene fra babygymen og festet i et silkebånd som vi har hengt på badekarstativet hans med et teppe og saueskinn under... da får vi delt opp lekeplassen i 2 (i 2 forskjellige rom også) og variert litt med hvilke leker som er hvor. Kjenner også at jeg er trøtt ja... men det går seg vel til etterhvert når de begynner å spise vanlig mat og det ikke bare er pupping (eller flasking).
Gjest Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 er ikke bare min som er sånn nei altså Kjenner jeg er kjempetrøtt,våkna i morges og begynte å gråte for jeg egentlig ikke orka å stå opp med han,mannen hadde godt på jobbs,men når lillegutt da smilte til meg så ble humøret bedre har en sånn fisher price ting som gynger frem og tilbake som jeg brukte flittig på han når han hadde kolikk,og han elsket den,men nå har han blitt lei hehe Husker tilbake når Emma var så liten,hun var så mye mer rolig og "snill" kunne ligge lenge for seg selv,og krevde ikke så mye som adrian,så jeg følte jeg forventa at han og kom til å bli sånn som hun var,men der tok jeg feil hehe Men di er søte di små,og man må slite litt til tider med di,men di er jo verdt det
Aron09,3SA*ønsker-spire* Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 dagene her er også ganske slitsomme, dagen så sovner han når jeg går med vogna og da sover han 1 time, så om natten skal han bli bært å bysset å han spiser 8 måltider i løpe av et døgn, har så vidt bynt med grøt men han sover ikke noe bedre av den grunn. kjenner meg ganske uttmattet å til tider deprimert, mn min baby har hadd kolikk sia han var 2 dager og nå er han snart 4 mnd å d har ennå ikke gitt seg. gleder meg til han blir større. men som sagt når han kommer med smilene sine blir det meste glemt å hjertemitt smelter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå