Gå til innhold

Har dere som har vært på kontroll blitt veid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte nemlig fra ei venninne at det var kommet nye retningslinjer som sier at man ikke skal veie gravide, men ha fokus på symfyse mål.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp har blitt veid...Det tror jeg ikke du skal tro på....

Skrevet

Tror nok jeg ville satse på å bli veid hver gang!Er jo for å sjekke at ting går riktig vei der og.Ved plutselig høy økning kan det være snakk om svangerskaps forgiftning!

Men man kan velge selv om man vil veie seg hos lege eller hjemme og føre på selv!

Skrevet

Dette vet jeg er sant. Venninna mi jobber som fastlege og de har fått tilsendt de nye retningslinjene for en tid tilbake siden. Problemet var at sekretærene nekta å gi slipp på denne arbeidsoppgaven, så de fortsatte å veie der. Lurte på hvordan praksisen var andre steder.

Skrevet

Har faktisk hørt dette selv, men jeg mener det skulle være valgfritt om jeg ikke tar feil.

Jeg for min del har ikke vert på kontroll denne gangen enda.

Forrige svangerskap veide jeg meg hjemme og førte på, det vil jeg nok gjøre denne gangen også.

Det er jo som tidligere nevnt her for å ha en liten kontroll på hvordan det utvikler seg på vektfronten, og jeg synest det er veldig greit å ha kontroll på for min egen del.

Skrevet

jeg ble veid. Syns det er helt greit jeg.

Skrevet

Veldig forskjellig praksis på det der. I mitt første svskap ble jeg veid hver eneste gang. I mitt andre nektet jeg å veie meg på kontrollene og ville veie meg selv hjemme. Og det var greit.

Nå er det nok desverre veiing hver gang igjen...Syns dette er noe tull, for vi følger jo veldig godt med selv. Det er jo ikke noe kjekt å veie seg hjemme og så kommer man på kontroll og vekta viser et par kilo mer. Så jeg forholder meg til badevekta mi. Skulle vekta plutselig gå opp så vil det uansett vises med ødemer.

Skrevet

det høres helt rart ut da stor vektøkning kan tyde på at noe er galt... Ble fortalt at det var viktig med den veiinga.. men de skifter jo mening hele tiden så..

Skrevet

vekta mi er ødelagt og har ikke fått kjøpt ny, men skal gjøre det no... Jeg veide meg hjemme før hver kontroll jeg.. for da vart det mer reelt uten klær før matinntak.. og så spurte jordmor etter vekta hver gang.. kan jo ikke være noe problem å skrive ett tall på skjema.. legen skal jeg bare til første og kanske 2. kontroll.. og det er allerede på onsdag!!! jippi.. endelig skjer det noe snart ;)

Skrevet

Jeg ble ikke veid. Legen spurte bare hvor mye jeg veide før jeg ble gravid og hva jeg veier nå.

Skrevet

Jeg syns det er kjempe viktig å bli veid! sist fikk jeg ekstremt høyt blodtrykk og vannoppsanling. allerede nå i uke 10 har jeg lagt på meg 4 kilo noe som kan indikere at det går samme veien denne gangen også. jeg skjønner ikke helt problemet med å veie seg hos legen jeg! er jo ikke sånn at di legger ut vekta di på facebook liksom...

Skrevet

jeg var på kontroll denne uka,og da ble jeg veid... fikk beskjed om å gå på vekta,hadde ikke noe valg lissom;) hehe...trodde dette var vanlig jeg da.

Skrevet

Jeg var på kontroll på onsdagen, var da 12 uker på vei og ble veid :-)

Skrevet

Jeg ble ikke veid da jeg var på kontroll hos legen. Jeg har en ung lege, som pleier å være oppdatert på det meste, så da er det sikkert riktig det med nye retningslinjer. Ikke alle som følger like godt med i timen. Men han måler jo blodtrykk, sjekker urin, og ser på ødemer. Jeg fikk svangerskapsforgiftning sist gang (på overtid), men merket ingenting på vekta, bare på blodtrykk, urin og hodepine. Så det med vekt er nok litt gammeldags. Det sier jo ikke mye i seg selv, det er urin, blodtrykk og vann i kropen (det merker man jo uten vekt også), evnt hodepine og uvelhet som er tegn på svangerskapsforgiftning. Men jeg følger med hjemme da, veier meg ofte, vil ikke gå opp for mye. Har nemlig noen ekstrakilo fra før:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...