Aggie Bird Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Babyen min på snart 3 mnd har fått et rødt smånuppete utslett over hele kroppen, det er tydelig at det klør! Den siste uken har det jo vært litt varmere i luften og jeg har brukt Voksiposen (Urban) for vinteren denne tiden også. Kan det være varmeutslett, eller eksem? Noen som har vært borti noe lignende??
Jente2011 Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 sånn hadde jenta mi det også, trodde først det var varmeutslett men det var atopisk eksem. Hun var også tørr over hele kroppen! Kanskje du skulle fått en lege til og sett på det?
Aggie Bird Skrevet 17. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2009 Han er også tørr ja, så kan jo tyde på det er atopisk eksem da. Har smurt han med a-creme flere ganger idag. Skal dra til legen hvis det ikke blir litt bedre de neste dagene. Hva brukte du mot det da? Kjedelig å se at det klør sånn altså..
Septemberprinsen Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Vil anbefale deg Aderma Exomega krem som du får kjøpt på apoteket. Pass på at det er krem og ikke lotion. Vi kjøpte nemlig lotion en gang, og da brøt eksemet til gutten ut i full blomst igjen. Og så vi som endelig hadde fått eksemet under kontroll. Anbefaler deg også å bade gutten kun 1-2 ganger i uken, samt når du bare tar vanlig morgen-/kveldsstell ha litt olje på våt vaskeklut. Vi har god erfaring med Weleda sin olje for babyer.
Itsrejk Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Min smått på tre mnd har også sånn hud. Tror nok at det er atopisk eksem, dessverre. Har ikke vært hos lege ennå, men kommer nok til å be om henvisning til samme spesialist som storebror går hos. Foreløpig prøver jeg å følge veldig med på hva jeg spiser (jeg fullammer), for han har hatt et par utbrudd der han har blitt kjemperød, og så veldig tørr etterpå. Tror han kan ha reagert allergisk på noe jeg har spist. Vi bader ham et par ganger i uka, da med bare olje i vannet. Smører ham med Aderma eller Decubal morgen og kveld. Akkurat nå er huden hans ganske fin.
Frukten og To små Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 kutt ut a-kremen og kjøp aderma exomega den fete typen. så kan du jo passe på at han ikke blir for varm eller svetter også, sikkert ingen god kombinasjon. men ta det opp på neste kontroll hvis det ikke er lenge til,eller så bestiller du en legetime. er jo ikke så mye en lege for gjort, men greit å få vite hva det er ang varmeutslett så vises ikke dette på kroppen i form av nupper, det blir som oftest rødblussete flekker/partier på kroppen.
Aggie Bird Skrevet 18. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2009 Takk for gode tips. Nå har jeg kjøpt in a-derma exomega kremen, og smurt han inn. Håper det raskt bedrer seg! Hvor ofte bør jeg smøre kroppen hans om dagen, 2-3 ganger kanskje?
Septemberprinsen Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 Da vi begynte med Aderma kremen så hadde gutten ganske hissig utbrudd, og jeg tror det tok en liten uke før det hele forsvant, men da smørte vi en 3-4 ganger om dagen. Nå som han er fin i huden smører jeg bare morgen og kveld.
Gjest Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 Kjøp Aderma,smør 1 - 2 ganger daglig å vask fjeset til barnet ditt før innsmøring..
Jente2011 Skrevet 19. april 2009 #10 Skrevet 19. april 2009 jeg prøvde alt, måtte få resept på en krem jeg ikke husker navnet på.. bruker nå hydrokortison, også på resept, og den er kjempebra:)
M&guttane Skrevet 20. april 2009 #11 Skrevet 20. april 2009 Ja kutt ut a-krem, inneholder nemlig litt peanøtt og det kan være noe atopikere reagerer på(nøtter).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå