Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg født, Jeg synes det var veldig rart å ha så få tegn på at fødselen var så nære, har ikke følt noe spesielt den siste uken i forhold til ukene før. Men altså natt til torsdag 16.april våknet jeg som jeg pleier av at jeg måtte tisse kl halv fire. Men jeg synes også jeg hadde litt sterke kynnere, litt murringer liksom. Var litt usikker på om det var det eller luft egentlig..Jeg sto opp og la meg foran tven. Jeg merket at murringene kom ganske regelmessig, hvert 7. min omtrent så da vekket jeg mannen min som ikke helt trodde dette var rier og som helst ville sove videre! Jeg fikk han opp kl fire og han tok seg en dusj. Jeg var fremdeles litegrann usikker på om fødselen virkelig var igang siden vannet ikke hadde gått. Smertene ble nå tettere og kom ca hvert femte minutt. Jeg ringte mamma som måtte komme hjem til oss for å passe sønnen vår. Hun kom kl fem og vi dro mot KK kl 05.30. Vi kom frem kvart på seks og smertene var litt vonde sånn at jeg måtte stoppe opp så nå skjønte jeg at det virkelig var noe på gang. Kl seks ble jeg undersøkt og hadde 5 cm åpning! Jeg ble plassert i en fødestue og plutselig skjedde det: en sinnsyk ri som var helt uutholdelig smertefull! Og så en til rett etterpå og så ropte jeg at jeg måtte trykke! Jordmor hoppet opp av stolen og løp for å få på seg hansker og jeg ropte: "kan jeg trykke nå?!" og hun svarte: "vent til jeg er klar!" og på fem minutter trykket jeg i ett sett og babyen var ute kl 06.33. Ganske lynraskt på slutten der og vannet gikk forresten på første trykk..var jo nesten sikker på at vannet kom til å være første tegn på at fødselen var igang men det er visst ikke alltid sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!! Hvordan er formen din? Spennende lesing for en førstegangs :)

Skrevet

oi shit!! det gikk fort da! gratulerer!! :)

det får meg til å tenke litt på fødselen jeg står foran nå, nr tre, og blir "spådd" en rask fødsel brukte tre-fire timer sist, men da hadde jeg drypp, men er relativt rask første fødsel også, så er spent på denne her.

Imponert over at du var såpass kjapp med å få gubben på beina og få barnevakten til å komme, og kjappe dere opp på føden- i tide!! :)

igjen, gratulerer med vel overstått bragd! og gratulerer med babyen:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...