Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 mener å huske det er hver 6 time? snuppa stakker ligger med 40,2 i feber å e skikkelig utilpass..
Zitro Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Det spørs på hva hun veier, og hvor sterke paracet du gir henne. Det er ikke hvor ofte man gir som er viktig, men at man ikke overskrider mg-dosen i døgnet.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2009 gjir henne de som er fra 1 1/2 år.. hun veier litt over 10kilo men sist fikk vi besjed å bruke de siden hun er over 1 1/2år..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2009 oki.. bare mente å huske de sa når hun var innlagt at man kunne gji ca hver 6time.. men da husker eg sikkert feil;)
Zitro Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Hmm... er det det som er 250mg da eller? Da kan hun få 3 slike i døgnet mener jeg... hadde du gitt 125mg i døgnet, som er beregnet på barn opp til ca 12kg kunne du sikkert gitt en ekstra. Når fikk hun siste gang da?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. april 2009 oki.. hun fikk 6 - halv 7 ca.. noe annet eg kan gjøre før å prøve å få temperaturen litt ned da? hun koker jo..
Zitro Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 Gi henne en til du, det er jo lenge siden hun fikk og virkningen av den har garantert gått ut alt. Det er ikke farlig... Spurte om det på sykehuset engang vi var innlagt med gutten min og han sa da at vi kan trygt overskride den grensen på pakkene med 2 til 4 ganger i døgnet. Det er ingen fare over korte perioder, dvs ikke i ukesvis selvsagt, men i noen dager er det ikke fare.
Gulosten™ Skrevet 17. april 2009 #8 Skrevet 17. april 2009 Du kan gi Paracet hver 4. time så lenge hun har så høy feber. Hvis den ikke går ned bør du ringe legevakta, evt. reise dit...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. april 2009 oki takk for svar=) hun har roet seg no men da gjir jeg en etterpå.. den går ned men rast opp igjen.. rundt halv 8 var den oppe igjen i 39.. å nå 40,2 som er det høyeste jeg har målt i dag..
Gulosten™ Skrevet 17. april 2009 #10 Skrevet 17. april 2009 Blir ofte litt varmere om kvelden/natta, disse små. Pass på at hun får i seg væske og ikke har det for varmt på rommet sitt
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 17. april 2009 #11 Skrevet 17. april 2009 2 av barna mine skal ha paracet hver 3-4 time døgnet rundt når de får feber, pga kraftige feberkrampe anfall (forebygging av nye anfall, skal altså ikke vente på høy feber, eller sees ann. bare "proppe" i dem) men nå har de heldigvis sjeldent feber..)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. april 2009 ja hun hadde 40 tidligere på dagen da..ja har hatt vinduet åpent i hele dag for å få ned temperaturen til hun skulle legge seg.. ja prøver å tilby veske ofte men hun vil ikke ha det.. merker at urinen er ganske gul å lukter sterkt så om det ikke blir bedre med veske i morgen tenkte eg å ringe legevakten å høre ka de mener..men kan det være lurt å ligge en tutekopp med vann i sengen kansje? slik tutekopp som ikke lekker.. så kansje hun drikker noe av den om hun våkner..
Gulosten™ Skrevet 17. april 2009 #13 Skrevet 17. april 2009 Jada bare legge tutekopp i senga. Men bare vann.... Hehe.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 17. april 2009 oki, da trenger eg hverfall ikke være redd for å overskride grensen da.. bra de ikke har ofte feber.. terskelen min er høy på feber før jeg pleier gji parasett så lenge hun ikke er helt utslått.. så det startet med bare rett over 38 i dsg tidlig å når den bikket mot 39,5 da så jeg hun trengte parasett.. å etter det har den bare stege.. skal gji henne en om en liten stund å håpe på at hun å jeg får oss litt søvn i natt
Zitro Skrevet 17. april 2009 #15 Skrevet 17. april 2009 Er hun ikke vant med kopp i senga så synes jeg ikke du skal legge en der. Våkner hun om natta så våkner nok du også tenker jeg så da kan du tilby vann da... og et lite tips til morgendagen hvis hun forsatt ikke vil drikke noe særlig er saftis! da får barnet både væske og energi. På Fredrikstad sykehus på barneavdeligna fikk ungene så mye Lolipop dem kunne ønsker seg når dem var innlagt. Da fikk dem både væske og energi. :-)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. april 2009 Forfatter #16 Skrevet 17. april 2009 ja blir nok ikke noe annet enn vann:P hun fikk litt melk tidligere i dag.. fy fy meg:P men hun ville no ikke ha det heller:P hun har nok litt slim så kansje derfor.. nei det er lett å lage uvaner på henne så noe annet enn vann så hadde hun nok våknet hver natt om det ikke var noe der:P
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. april 2009 Forfatter #17 Skrevet 17. april 2009 ja hun spiste litt is i dag men bare suttet pitte litt på den, tenkte å kjøpe en annen sort i morgen.. grunnen til jeg tenkte å legge den der e fordi hun vil nemmelig ikke ha når jeg holder hun men når jeg legger hun ned vil hun ligge å holde på flasken å drikker litt, det gjorde hun i ste nemmelig.. å da tenkte jeg tutekopp drypper hvertfall ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå