cherry coke Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Ang. sykkel. Hvor lenge evt langt bør man sykle for at det skal ha noe effekt? Og hva bør maks puls ligge på i løpet av en treninggsøkt? Og er sykling effektivt som fettforbrenning?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Ingen ekspert, men jeg sykler to mil hver dag (30+- min.). Det er vel stort sett det eneste jeg gjør av "trening" og er sunn og slank og kan spise absolutt det jeg vil uten å tenke på å legge på meg. Ellers er jeg i andre aktiviteter daglig, men tror det er syklingen som holder meg i form;)
Norwegian by injection Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Jeg er på Spinning ca. 4 ganger i uken. Jeg synes det er superbra trening, svetter som en gris, he he! Merker at rumpe og lår har blitt mye strammere. Jeg kombinerer Spinning med lett styrke trening som gir veldig bra resultater. Maks pulsen min er ca.190 (løping), men den varierer veldig fra person til person.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Sykling er god kondisjonstrening, men effektmessig er løping bedre fordi det er mer kroppsbærende - kroppen må jobbe mer for å flytte kroppen, på en sykkel sitter du stille og beveger deg...hehe...litt rart forklart men..håper du skjønner. Hva maks puls (eller er det makspuls du mener? den er i såfall konstant for deg personlig, og bør ikke nås med mindre du tar en makspulstest. Man skal ikke nå makspuls under normal trening) bør være avhenger litt av om du er mosjonist eller godt trent. Mosjonister kan fint begynne med å ligge rundt 75 % av maks, store deler av økta, og få god effekt. Etter hvert som formen bedres bør man øke til rundt 80, og touch'e opptil 85 på "toppene". 45-60 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå