Gå til innhold

Noen som har tatt Regnskapsskolen NKI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det? Tok det lang tid før du var klar for den første eksamenen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,jeg har tatt.

det er faste dager på eksamen, ca 8-10 juni og ca 8-10 jan, så det må en melde seg opp til,ganske lang tid i forveien,snakk om 2 mnd,tror jeg.

men du mente kanskje til innsendiger du?

Skrevet

Jeg prøvde, men ga opp. Kan du ikke excel godt nok så sliter du. Anbefaller et kurs i excel først. Men jeg syntes studie var spennende. Så håper jeg kommer inn på revisjon til høsten.

Skrevet

Jeg synes det var kjempebra. Veldig praktisk organisert, og kan ikke huske jeg bruke excel særlig mye..var jo maler man lastet ned og brukte,. kunne bare fylle i tall.:Så vidt jeg husker....

Det som er dumt er at det ikke gir studieponeg, så man tar studier som "ikke teller" mtp autorisasjon f.eks, om man vil ha det..Men i forhold til å jobbe med regnskap så var det DET kurset som ga meg den viktigste utdanning i forhold til jobben min som rengskapsfører..Nå holder jeg på med ettertdanning for å bli atuorisert. Har tatt fag ved HiNT,- kombinert egenstudie og intensivkurs noen helger. Tok skatterett 1+2 på NKS, kjempebra opplegg, pensum var greit, kontaktlærer en drøm. Alltid å få tak i, svarte på mail etter kort tid (snakk om timer) og alltid hjelp å få..Nå tar jeg et annet fag på NKS,- et mareritt..Pensum og studieveiledning/fremgagn stemmer ikke overens med kapittelhenvisning i de ulike "deler" av faget jf boka jeg har...Må lese litt i bok, så på nett, så inn på div linker, så i lovboka, tilbake på nett, så i lærebok..alt er bare rot...Og kontaktlærer svarer ikke på spørsmålene mine..Tar lang tid.....Og jeg bare føler at dette faget må jeg nok ta opp.Mulig jeg tar opp hele sulamitten på nytt på annet studiested.....

NKI var skikkelig bra på studieveiledning og hadde eget forum hvor man kune stille sprørsmål og "chatte" med andre..Men det er 6 år siden jeg gikk der da....Anbefales, men om målet er autorisasjon på kortest mulig tid,- gå for fag som gir studiepoeng....Har du tid og råd, så ta NKI studiet uansett, for det er absolutt noe av det beste s finnes om regnskap er det du vil jobbe med......

Skrevet

Da hoppa jeg i det! Henta bøker på posten i dag =D Så håper jeg jeg rekker å bli ferdig på de to årene. Gleder meg til å starte nå kjenner jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...