Gå til innhold

Handa visner bort og sovner hele tiden...


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

Flere som føler at handa visner og sovner?? Spessielt høyre handa mi visner og sovner bort hele tiden.. Spessielt på natten vokner jeg av at det prikker og den sover.. Men den siste uken er det der nesten hele dagene.. Når jeg stryker på fingrene, så kjenner jeg at jeg er helt vissen, og kjenner det ikke så godt som jeg bruker.. Å når jeg skal skjære noe med kniv, så er det så vidt jeg får det til.. Av og til iler det som "strøm" frem mot fingrene mine.. Jeg tipper dette kan være pga hevelse i armen, og at nærvær ligger i klem.. Men ubehagelig er det, og håper det forsvinn etter fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har, etter å leitet litt på nettet, funnet ut at dette er noe som heter "karpaltunnellsyndrom".. Det er vist ganske vanlig blandt gravide som får hovne hender og føtter.. Hevelsen fører til at det presser på en nærve i handleddet, som igjen fører til at handa visner og sovner bort..

Dette går stort sett over når en har født, men hos noen kan det forbli, å evt operasjon for å bedre plass for nærven kan bli nødvendig.. Men jeg håper dette vil gå over av seg selv.. Jeg skal til lege på torsdag, så skal nemne det for han da.. =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det i begge armene i mitt første svangerskap. Skikkelig ubehagelig og ekkelt, men det gikk over etterpå - så lykke til til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det.. Håper det går over etter fødselen, for det er ganske ubehagelig... =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til legen forrige uke og da ble det snakk om hevelse i kroppen for jeg har begynt å få litt av det. Plages ikke noe med det, men da nemte han at dette kunne forekomme i mindre eller større grad. Han sa det så jeg skulle slippe å engste meg hvis det hendte. Så da regner jeg med at det er helt normalt! Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan anbefale deg å forsøke akupunktur. Selv hadde jeg det kun i to fingre, og hadde veldig god effekt av akupunktur. Også hørt andre få god effekt av det :o) God bedring og lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det...

Jeg går regelmessig til akupunktur, og hun har sett nåler for dette de to siste behandlingene.. Har fortsatt plager, men har blitt bedre på nattestid.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...