Gå til innhold

Hvor ofte dusjer barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stebarna mine dusjer ca 2 ganger i uken. Må de vaske seg nedentil de dagene de ike dusjer, eller er det nok med dusj 2 ganger i uken?

Er så usikker på hva som er normalt når det gjelder barn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at de er 4 og 7 år, både gutt og jente.

Skrevet

Kommer vell ann på hvor gammle de er, hvor skitne og svette de er??

Min datter på 3 blir dusjet eller badet annenhver dag. Om sommeren svetter hun en del og bader da hver dag

Skrevet

Min datter på 2 dusjer/bader ca 3 ganger i uka. Men vasker henne i ansikt, hender og underliv morgen og kveld. Og klart ved bleieskift når hun har bæsjet.

Jeg synes det er god hygiene og vaske seg nedentil daglig, eller i alle fall annen hver dag :-)

Skrevet

Mine barn fra 2-8 år dusjer/bader 1 gang i uka. De store bytter truse hver morgen, og minste vasker vi morgen, kveld og ved bæsj.

De verken lukter eller er "skitne" i så måte. Sommeren bader de oftere selvsagt, med solkrem rester og sand osv.

Jeg vil ikke slite for mye på huden deres. Men eldste skal nok snart begynne å ta en dusj innimellom i tillegg...

Skrevet

Har en gutt på 1,5 år som dusjer hver eneste kveld. Han er så glad i det. vasker hår og nedntil da. ikke alltid kroppen blir vasket med såpe nei. Trenger det nok ikke, men er så glad i å dusje.

Så bæsjer han hver morgen og da blir han vasket. ved bare tissbleie blir han ikke vasket.

Skrevet

Dusjer hver dag.. Tenk hvor mye graps ungene tar på og styrer med hver dag.. Han er 4år..

Skrevet

Mine er ni og fem og dusjer så og si hver dag. Det er den greieste måten å vaske dem på, syns jeg. De vasker ikke håret hver dag.

Skrevet

De dusjer 2-3 ganger i uka, oftere om sommeren.

De vasker ansikt, hals, nakke og underliv med klut morgen og kveld de dagene de ikke dusjer. Skifter selvfølgelig alt undertøy hver dag...

Vi har litt dårlige hudgener og atopisk eksem her i huset så jeg dusjer ikke huden deres oftere enn jeg må.

Skrevet

3 og 6 år. Dusjer/bader en gang i uken. Vasker nedentil hver kveld på eldste, morgen og kveld på yngste (bruker bleie om natten). Skifter truse hver dag.

Du kan fint dusje stebarna dine to ganger i uken, men jeg har villet vasket de nedentil også hver kveld eller hver morgen. Tenker da på urin og avføringsrester... Og skifte truse hver dag :)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...