Gå til innhold

Hvor går grensen for å bli utnyttet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at naboene skal skilles og mannen i huset har flyttet ut. Vi har støttet henne så langt vi har kunnet og har b.l.a lånt henne bilen vår slik at hun har fått gjort stor handel og kjørt barna sine på div aktiviteter. Jeg har også vært med på div visninger sammen med henne, for de må selge huset.

Hun har et stort behov for å snakke om det som har skjedd (mannen har vært utro) og jeg har lånt mitt øre til henne.

men nå begynner det å bli ofte at hun vil låne bilen, 2-3 ganger i uken og nå i kveld så spør hun om å få låne den igjen, jeg eller mannen min har i utgangspunktet ikke noe i mot det, når vi ikke skal bruke den selv, MEN hun betaler aldri noe bensinpenger og har lånt den gratis.

Så jeg begynner å føle meg utnyttet, har jeg grunn til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet. Jeg hadde aldri klart å låne andre sin bil uten å gi penger for det !!!

Jeg skjønner veldig godt at du syns det blir vell mye !!

Skrevet

Ja, god grunn til det. hadde hun virkelig satt pris på det, hadde hun så klart betalt for lånet, det er da vanlig folkeskikk!!

Skrevet

Be henne fylle opp tanken etter at hun har brukt bilen!

Skrevet

Hun var å hentet nøkkelen nå, skulle bare låne bilen et par timer, men lurte samtidig på om hun skulle komme innom med nøkkelen eller om hun kunne ha den til i morgen. Mannen min sa at hun kunne gjøre som hun ville, men jeg vil ha nøkkelen tilbake i kveld.

Huff føler meg litt lettlurt og blåøyd.

Skrevet

Det er rett og slett uhøflig å ikke tilby å betale for bensinen når dere har vært så snille å låne henne bilen!

Skrevet

Ha den til i morgen? Jeg tror du gjør lurt i å sette ned foten nå! Denne damen utnytter dere og det er det ingen tvil om.

Skrevet

Sett ned foten nå før hun trekker det enda lenger. Frekt!

Skrevet

Ja skal gjøre det, nå har jeg gitt henne lillefingeren og hun sluker hele handa.

Føler meg enda dummere nå egentlig, jeg og mannen min har prøvd å støtte henne i en vanskelig tid og hun utnytter vår godhet og snillhet.

Nå er det stopp, selv om det blir vannskelig å si nei neste gang hun spør om låne av bilen.

Skrevet

Kjør tanken så og si tom, og la henne låne bilen. Spennende å se hva hun da gjør....

Skrevet

Et godt tips er og kjøre bilen nesten tom, sånn at dere må tanke litt hver gang dere skal noe sted.

Sånn at neste gang hun spør om og låne den så kan du ärlig si til henne at selvfølgelig kan hun låne den, men det er nesten tomt for bensin så da må hun dessverre fylle.

Da får du jo se om hun fyller opp bare akkuratt det som hun har kjørt eller om hun har fyllt på litt ekstra til deg. =)

Skrevet

Den tanken hadde jeg i sted og kommer til å gjøre det. For å si nei eller komme med en hvit løgn blir vannskelig for meg. Vi er naboer og hun ser om bilen er på parkeringsplassen.

Men noe må jeg finne på, så kom med tips:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...