Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Føler jeg trenger litt mer rutine på dagtid, og vil gjerne høre hvordan dere andre der ute som har babyer på 4 måneder har det på dagen. Når dere står dere opp, når sover babyen, hvor lenge osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tass blir 4 mnd nå i slutten av mnd.

Han er stort sett klar for dagen rundt 8 på morgenen, da står vi opp, går på badet, jeg steller ham og meg. Så legges han på teppe på gulvet i stua under babygymen, på ryggen eller magen, mens jeg går og lager meg frokost og kaffe.

Etter 15-20 minutt er han drittlei av å ligge på gulvet, og er trøtt igjen. Da er det pupp, og en dupp på sofaen :P Sover alt mellom 30 minutt til 1 1/2 time.

Stort sett går vi ut i 11-12-tida, med han i vogna. Da sover han, alt fra 1-3 timer, avhengig av hva vi gjør. Blir det så vi drar på café våkner han som oftest, triller vi bare sover han stort sett godt ;) Ellers pleier vi å dra på babykino, kunstutstillinger, shopping eller mor&barn-trening.

Han pleier også å ha en dupp en gang mellom 16 og 17, en kort en bare. Rundt 19 er han stort sett stuptrøtt, og vil legge seg.

Skrevet

hehe...det høres veldig ut som dagen våres også;P

føler jeg ikke er god nok til å ha gode rutiner på sovinga på dagtid, lar henne ofte sovne ved puppen og på fanget, men det er liksom litt kos fra min side også da:) Helsesøster mente dette var helt forferdelig, og at jeg MÅTTE la henne sovne av seg selv enten i vogna eller i senga. Men vi triller jo tur en gang hver dag så hun sover jo litt for seg selv også;P

Skrevet

Her står vi opp kl 10. Melk kl 11, sover 12-12.30. Melk igjen 14. Sover 15-15.30. Melk kl 17. Sover 18-18.30. Grøt 19.30. Litt melk 20.30. Sengetid kl 21.00. Sover hele natten fram til 08. da er det litt påfyll av melk før han sover til 10 igjen. Og innimellom mat og soving blir det leking, han ligger under babygym, på matta eller i vippestolen, vi triller tur osv osv.

Skrevet

Jeg ga opp rutiner. De viser behovet sitt etterhvert. Ved 4 mnd våkner de liksom litt til og blir så nysgjerrige (så da måtte min sove på stille og mørkt rom).

Dagen forløper seg mye lettere om babyen er våken fra senest kl 8. Da er han trøtt for en lur rundt kl 10 og en seneree på dagen. 2-3 timer i strekk har jeg gitt opp.

Barnet viser når det er trøtt og man kan ikke tvinge et barn som ikke er trøtt til å sove. Mern har man ventet til barnet er overtrøtt, får man vel så mye trøbbel.

Jeg mater minst hver 3 time på dagen og håper han sover 2-3 timer til sammen på dagen. Legger han mellom18-19 og ammer fortsatt 2 ganger om natten til han skravler i vei i 7 tiden. Min er 6 mnd.

Vi er begge mer fornøyde når vi ikke stresser med forvesnintspress om 2 timer søvn midt på dagen så mor skal få noe gjort. Min unge slenger gjerne på ryggen i en egnet bæresele, og mor får noe gjort.

Skrevet

Vil forresten gjerne anbefale Gina Ford sine bøker. Veldig fine tips om rutiner, men glem alt med skrikekurer. Det liker ikke jeg personlig.

Skrevet

Må bare få sagt at knerten min egentlig laget sine egne rutiner, har aldri tvunget ham til annet enn å ligge på magen, hehe :D

Han sover når han er trøtt, men det er som oftest bare 3 dupper om dagen.

Storesøster var IKKE sånn da hun var 4 mnd, der var det hipp som happ med alt frem til hun var 6-7 mnd mener jeg å huske :P

Skrevet

Snuppa her er 4 mnd den 24. Hun sover for natten fra 18.30 til alt mellom 06 og 07.30. Får mat 2-3 ganger på den tiden.

Så er steller vi oss .. og etter ca 1,5 time så sover hun ca 45 minutter.. så er hun våken ca 1,5-2 timer..mat.. og sover alt fra 1 time til 4 timer. Innimellom så kan hun våkne.. få litt mat.. og jeg kan bare legge hun ut i vogna med en gang igjen.. så sover hun rundt 16 tiden igjen. til ca 17.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...