Onna Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Har vært tett i nesen siden jeg ble gravid. Klarte meg på saltvann helt til jeg fikk influensa. Da måtte jeg over på nesespray. Brukte otrivin i 7 dager, og var enda like tett (aldri brukt nesespray så lenge før). Gikk da over på Otrivin for barn for å få ned dosen. 3 dager senere var jeg like tett og må bruke nesespray for å kunne sove og spise. Blir så utrolig tørr i munnen og på leppene og synes jeg har forsøkt alt. Saltvanns spray, flere forskjellige typer. Damp, nesehorn, massasje, men like tett. Hva har jeg ikke prøvd enda?
Gjest Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Sliter med det samme selv, har vært pottetett siden jeg ble gravid, var det sist svangerskap også. Jeg bruker otrivin på natta, som oftest den for barn men noen ganger den for voksne. Jeg er helt nødt, ingenting annet funker:-( Blir heldigvis bra når han er ute, men er sååååå lei av tett nese nå! Holder unna nesespray på dagen da, får bare holde ut. Men søvn må man ha.
Gjest Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 ja jeg har det helt likt! og saltvannsspray hjelper ingenting! er fortsatt like pottetett... så jeg også bruker otrivin nesespray for barn på kvelden, for å sove.. og når jeg skal spise. det er det eneste som hjelper for meg! selvom de sier at man ikke skal bruke den med enn 10 dager i strekk, så må nok jeg bruke den hele svangerskapet regner jeg med. Jeg klarer bare ikke å sove om natten eller å spise hvis nesen er tett!
Onna Skrevet 17. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2009 Jeg er så redd for å være avhengig av nesespray. Blir lettet av å høre at det går over etter fødselen. Men skal prøve å trappe ned allikevel. Bare otrivin før jeg legger meg er målet. Og ikke før jeg skal spise. Men å spise med tett nese på jobb er ikke lett. Nå sitter jeg med en kvart hviløksbåt opp i nesen. Ser ikke særlig smart ut.. Nesen er like tett den, men det renner litt gørr ut innimellom.
anrø Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Jeg og er potte tett i nesa.Så dette var godt å høre at d er flere som sliter m d samme. Er allergi og forkjølelse her.Så jeg holder på å kveles visst jeg ikke tar nesesprayen(naso). Får ikke sove visst jeg ikke bruker spray,ikke spise heller. Saltvann hjelper ikke d fnugg på meg heller. Håper at d blir bedre om noen dager. Men jeg tror ikke d er så farlig for den lille da. Finns nok værre ting som er skummlere å ta når man er gravid.Vi får bare fortsette å spraye oss i nesa...hehe:) Og holde ut!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå